Acasă Actualitate Campania declarată la AEP cu ”0 lei” a ”omului simplu” Georgescu, a costat 50 de milioane de euro, 3 milioane de euro pe zi, cine e donatorul Peșchir

Campania declarată la AEP cu ”0 lei” a ”omului simplu” Georgescu, a costat 50 de milioane de euro, 3 milioane de euro pe zi, cine e donatorul Peșchir

0
0
64

După dezvăluirile de azi și după anunțarea manifestațiilor pro europene, candidatul manciurian, Călin Georgescu, transmite românilor să stea liniștiți la casele lor.

Campania declarată cu ”0 lei” a ”omului simplu” Călin Georgescu, ar fi costat 50 de milioane de euro, 3 milioane de euro pe zi. Șucu: ”Noi, oamenii de afaceri, știm costurile”.

Patronul clubului de fotbal FC Rapid, Dan Șucu, a declarat miercuri, în timpul unei conferințe de presă la Palatul Parlamentului, referitor la campania lui Călin Georgescu de pe TikTok că, potrivit unor estimări ale oamenilor de afaceri, s-ar fi cheltuit peste 50 de milioane de euro până în prezent, deși candidatul la prezidențiale a afirmat anterior că nu a avut o campanie finanțată.

”Dacă vorbim de sprijinul financiar pentru finanțarea unei campanii, eu, personal, ca om de afaceri și majoritatea celor care sunt aici prezenți, noi lucrăm cu sute de mii de clienți, mesajul nostru comercial ne străduim să ajungă cât mai eficient posibil și cât mai puțin alterat către sute de mii de oameni, cam ceea ce se întâmplă și în zona politică”, a declarat Dan Șucu.

De asemenea, a afirmat că oamenii de afaceri cunosc costurile.

”Noi cunoaștem costurile normale de transmitere a peste 100 de milioane de postări într-o zi. Și estimăm că ce s-a cheltuit până acum depășește 50 de milioane de euro. Sunt zile în care, după calculele noastre simple, se cheltuie peste trei milioane de euro, doar pe postări. E netransparent”, a mai spus el.

Dan Șucu a mai declarat că ar vrea să știe cine plătește.

”Eu, înainte de a vota, mi-aș dori să cunosc cine investește toate sumele acestea, pentru că trebuie să fim în cunoștință de cauză când votăm. Probabil că autoritățile române trebuie să divulge ce se întâmplă acolo și cine, pentru că altfel rămânem la părerea că pot exista oameni extrem de controversați care sunt în spatele acestor sume de bani. Aici nu există o părere, nu sunt alarmist, noi suntem oameni care construim, dar costurile de comunicare sunt clare”, a conchis omul de afaceri.

Anterior, echipa de comunicare a candidatului independent Călin Georgescu a transmis că nu a fost o campanie finanțată și că s-a bazat pe voluntari și susținători din țară.

Cine este Bogdan Peșchir, programatorul care a făcut donații de peste un milion de euro în campania lui Călin Georgescu. Ce spune SRI

Bogdan Peșchir, care are o firmă în Brașov și este un fost programator, a efectuat din contul ”bogpr” donații pe TikTok de peste un milion de euro și a făcut plăți de 381.000 de dolari în perioada 24 octombrie – 24 noiembrie către utilizatorii unor conturi de TikTok implicaţi în promovarea candidatului independent la alegerile prezidențiale Călin Georgescu, inclusiv după data încheierii campaniei electorale, precizează SRI, în informarea prezentată în ședința CSAT din 28 noiembrie, declasificată astăzi de Administrația Prezidențială.

Peșchir a lucrat la firme asociate cu criptomonede, care sunt deținute de Gabriel Prodănescu, cetățean cu dublă cetățenie, emigrat din 1995 în Africa de Sud. De altfel, o firmă din Africa de Sud a contactat influencerii de pe TikTok, cărora le-a oferit câte o mie de euro pentru un clip de promovare.

”Candidatul Călin GEORGESCU a declarat la AEP 0 lei buget de campanie electorală, respectiv că nu a cheltuit nicio sumă în cadrul acesteia. Datele deţinute au relevat implicarea contului de TikTok «bogpr», utilizat de cetăţeanul român Bogdan PEŞCHIR, în finanţarea promovării lui Călin GEORGESCU la nivelul platformei de socializare. Acesta, utilizând contul “bogpr” a realizat donaţii pe TikTok de peste un milion de euro. După ce a devenit subiect de dezbatere publică, implicarea „bogpr” în finanţarea promovării lui Călin GEORGESCU la nivelul piatformei a fost confirmată inclusiv de reprezentanţii TikTok în dialogul cu autorităţile române în data de 28.11.2024”, arată SRI, în documentul transmis în ședința CSAT din 28 noiembrie.

SRi a confirmat identitatea utilizatorului „bogpr” şi a menţionat că acesta a efectuat plăţi în valoare de 381.000 de dolari, în perioada 24 octombrie – 24 noiembrie a.c., către utilizatori ai unor conturi de TikTok implicaţi în promovarea candidatului Călin Georgescu, inclusiv după data încheierii campaniei electorale.

”Acestea reprezintă încălcări ale politicilor TikTok şi ale legislaţiei electorale române”, mai indică documentul SRI.

Peșchir are un nivel de trai care nu corespunde activităților companiei sale din Brașov

Raportul SRI mai arată că Bogdan Peșchir afişează un nivel de trai care nu corespunde activităţilor derulate prin intermediul companiei deţinute, respectiv DIGITAL ON-RAMP SOLUTIONS SRL Braşov, înfiinţată în anul 2021”.

Anterior înfiinţării societăţii, acesta a lucrat, ca programator în cadrul unor societăți precum Globaya Fintech S.R.L. şi Bitxatm Technology S.R.L., ambele din Brașov care sunt asociate cu domeniul criptomonedelor şi sunt deţinute, printre alţii, de Gabriel Prodănescu, persoană care este şi cetăţean al Africii de Sud, unde a emigrat în 1995.

În plus, spune SRI, finanţarea influencerilor TikTok a fost asigurată prin platforma FameUp – dedicată monetizării activităţilor de promovare în mediul online – la nivelul căreia a fost publicată oportunitatea de reclamă, alături de descrieri bine definite.

Una dintre metodele de atragere la colaborare a influencerilor români pentru promovarea candidaturii lui Călin Georgescu a fost contactarea pe e-mail a acestora de firma FA Agency, de origine sud-africană, care oferea suma de 1.000 de euro pentru distribuirea unui videoclip realizat de aceştia, mai precizează Serviciul Român de Informații în documentul transmis CSAT din 28 noiembrie.

Dan Șucu: Estimăm că s-au cheltuit peste 50 de milioane de euro pe campania lui Călin Georgescu pe rețelele de socializare. Se bagă și 3 milioane de euro pe zi. Georgescu a declarat 0 lei cheltuiți

Dan Șucu, președintele Confederației Patronale Concordia, a declarat, după o întâlnire a oamenilor de afaceri cu Elena Lasconi, candidatul USR la alegerile prezidențiale, că autoritățile române trebuie să divulge ce se întâmplă în spatele campaniei lui Călin Georgescu. Potrivit estimărilor făcute de oamenii de afaceri, pentru susținerea lui Georgescu pe rețelele de socializare, se cheltuiesc zilnic peste trei milioane, într-un mod netransparent.

Într-un demers fără precedent în România, asociațiile reprezentative ale oamenilor de afaceri și-au exprimat susținerea pentru un candidat la președinție, în cazul de față a Elenei Lasconi.

Cheltuieli de peste 3 milioane de euro pe zi pentru campania online a lui Georgescu, spune Dan Șucu
Dan Șucu a precizat că oamenii de afaceri știu care sunt costurile pentru transmiterea unor mesaje pe rețelele de socializare și, astfel, au putut face o estimare legată de campania lui Călin Georgescu.

”Dacă vorbim acum de sprijinul financiar pentru finanațarea unei campanii electorale, eu, personal, ca și om de afaceri și majoritatea celor care sunt aici prezenți, noi lucrăm cu sute de mii de clienți. Mesajul nostru comercial ne străduim să ajungă cât mai eficient posibil și cât mai puțin alterat către sute de mii de oameni.

Cam ceea ce se întâmplă și în zona politică. Noi cunoaștem costurile normale de transmitere a peste 100 de milioane de postări într-o zi și estimăm că ce s-a cheltuit până acum depășește 50 de milioane de euro.

Mai mult decât atât, sunt zile în care, după calculele noastre simple, se cheltuie peste trei milioane de euro, doar pe postări. Este netransparent. Eu, înainte de a vota mi-aș dori să cunosc cine investește toate sumele acestea”, a declarat Dan Șucu, întrebat de jurnaliști despre cum a putut Călin Georgescu să ducă o campanie fără sprijin financiar.

Dan Șucu: Nu înțelegem cine suportă aceste costuri

Dan Șucu a spus că ”autoritățile române trebuie să divulge ce se întâmplă acolo și cine”. „Altfel rămânem la părerea că poate există oameni extrem de controversați care sunt în spatele acestor sume de bani”, a adăugat omul de afaceri.

”Eu nu sunt alarmist, noi suntem oameni care construim, dar costurile de comunicare sunt clare, noi le știm, ne lovim de ele zi de zi, nu suntem pușculițele vreunui politician, suntem oameni care ne-am construit afacerile de la zero, ne adresăm la sute de mii, milioane de clienți, suntem oameni de afaceri care cunoaștem toate aceste componente, iar costurile acestora nu înțelegem cine le suportă”, a mai spus Dan Șucu.

Marile organizații de business și federații patronale din România, precum Concordia și Romanian Business Leaders au avut, miercuri, la Parlament, o întâlnire cu candidatul la alegerile prezidențiale Elena Lasconi.

Călin Georgescu a declarat la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) zero cheltuieli pentru campania electorală. AEP a anunțat că va depune sesizare la Parchet pe această temă.

Încarcă mai mult
Load More In Actualitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

Crin Antonescu: ”Călin Georgescu a dat impresia de hologramă, transmiţând doar nişte mesaje, dacă e corect sau nu să candideze, o pot spune instanţele sau CCR”

Facebook X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Crin Antonescu: ”Călin Georgescu a dat…