Candidatul PNL la Primăria Capitalei, Sebastian Burduja, a declarat joi, că Nicușor Dan a dezamăgit liberalii care l-au susținut în 2020 să obțină mandatul de primar general pentru că în patru ani „nu a făcut ce a promis și nu a schimbat orașul”. Burduja îl acuză pe Nicușor Dan că nu este om de dialog și nici de echipă, pentru că nu îi răspunde la telefon.
Burduja spune că PNL l-a susținut pe Nicușor Dan la alegerile din 2020, dar că acesta nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor pentru că nu și-a respectat promisiunile făcute în campanie.
”Nu doar l-am votat, i-am făcut și campanie, a fost decizia PNL să promovăm o alternativă, din păcate a fost o dezamăgire deși trei ani și jumătate a avut sprijin necondiționat în Consiliul General. Bucureștiul avea nevoie de o schimbare pentru că nu administrația de atunci nu livrare o schimbare. Nu se simte acum că s-a schimbat în bine Bucureștiul. I-am dat un cec în alb lui Nicușor Dan, a avut toate premisele pentru a reuși, ne-am dat seama că nu poate să schimbe orașul în bine.
Pentru noi era bine să putem spune că a fost un primar excepțional, eu ca cetățean am considerat că am această obligație să prezint bucureștenilor o alternativă de dreapta, autentică, liberală. Tocmai că am fost de bună credință, i-am votat practic toate proiectele. Știți bine că la un moment dat PNL i-a înaintat un decalog și a răspuns într-un mod pe care nu l-am considerat convingător, e public. Peste 70% au spus că Nicușor nu merită susținerea PNL”, a declarat Burduja.
”O să-i atac pe toți că nu au făcut ce trebuia pentru oraș”.
Burduja spune că în această campanie pentru Capitală îi va ataca pe toți cei care nu au făcut ce trebuia pentru București. Despre Nicușor Dan spune că, deși e un activist civic foarte bune, nu a livrat performanțe.
”Eu nu îl atac pe Nicușor Dan sau pe Gabriela Firea. Eu sunt o alternativă de schimbare a Bucureștiului. Dacă o luați așa, o să-i atac pe toți că nu au făcut ce trebuia pentru oraș, nu au creat locuri de muncă pe măsura valorii economice a Bucureștiului. Când vine vorba de calitatea administrației suntem ultimii. Primarii și-au bătut joc de acest oraș.
Domnul Nicușor Dan e un activist civic foarte bun, dar nu a livrat performanțe, nu are un proiect european accesat, să-l fi scris, să fi obținut bani și să-l fi implementat. Nu este un primar performant și nu e un atac la persoană. Suntem datori să le spunem bucureștenilor adevărul”, a mai spus șeful PNL București.
Burduja: Nicușor Dan nu e om de echipă, nici de dialog.
Sebastian Burduja îl acuză pe Nicușor Dan că nu este un om de echipă și că refuză dialogul, deși, susține el, ca „primar trebuie să ai o dezbatere”.
”Eu sunt un om de dialog și de echipă, toți știu asta. Dar ai nevoie de doi pentru tango. Domnul Nicușor Dan nu e om de dialog, nici de echipă. Nu răspunde la telefon, nu-mi răspunde nici mie, nici domnului Ciprian Ciucu. Problema e această atitudine incorectă, i-aș spune arogantă – ești în democrație, ești primar trebuie să ai o dezbatere. Dânsul nu e om de dreapta și vă dau un exemplu – în fiecare lună bucureștenii plătesc facultății de drept pentru Nicușor Dan refuză să pună în aplicare o hotărâre judecătorească definitivă. Ca om de dreapta nu poți să încalci proprietatea privată”, a mai spus liberalul.
Sebastian Burduja vrea sistem de tuneluri „ca în Boston” sub București pentru a rezolva problema traficului. Răspunsul lui Nicușor Dan.
Sebastian Burduja, candidatul PNL la Primăria Generală a Capitalei, spune că, problema traficului din București poate fi rezolvată cu ajutorul unui sistem de tuneluri subterane care să conecteze zone cheie ale orașului. Burduja a dat exemplul orașului american Boston pentru un astfel de sistem. Principalul său contracandidat, Nicușor Dan, actualul primar general, nu crede că acest plan ar avea un efect pentru reducerea traficului și spune că măsurile cele mai eficiente sunt cele de a-i stimula pe oameni să folosească transportul public.
”Nu există o singură soluție la problema traficului. Da, semaforizarea inteligentă este un prim nivel, ar fi trebuit făcută de mult, acum ne lăudăm cu realizări mici, am văzut. Benzi dedicate pentru transportul public, într-o rețea integrată s-au făcut primii pași – i-a făcut viceprimarul liberal Sebastian Bujduveanu. Să taxezi parcarea – probabil diferențiat – în zonele cu cerere mai mare, probabil tariful ar trebui să fie mai mare, în zonele de la periferie, ar trebui să fie un tarif mai mic, acum e cinci lei peste tot.
Ai nevoie de cât mai multe zone pietonale și de acest principiu – un oraș pentru oameni – asta e paradigma unui oraș modern, unei capitale moderne. Atunci ce faci cu mașinile? Eu am propus un proiect care se cheamă ”Tunelul Urban București”, care ar însemna conectarea Bucureștiului prin subteran, de la nord la sud, de la Piața Presei până la Pasajul Unirii și mai departe până în Șoseaua Berceni.
Categoric nu se poate face într-un mandat de primar pentru că asta mi s-a spus – că visez înalt, îndrăzneț. Da, dar orașul ăsta dacă vrea să fie o adevărată capitală a Europei și a lumii, trebuie să-și propună și niște proiecte îndrăznețe. Nu se poate limita la panseluțe și gazon, asta-i ușor de făcut.
Măcar pe tronsoane, în primul mandat să poți să deschizi un prim tronson și să continui până conectezi, pentru că Bucureștiul, fiind dezvoltat pe inele, are nevoie de această străpungere care să conecteze orașul, dincolo de autostrada A zero care va rezolva problema traficului de tranzit, ai nevoie de acest proiect.
El se poate face, l-a făcut Bostonul din America – Big Dig- au săpat, efectiv, tot orașul și au creat un efect de dezvoltare economică fantastic. La suprafață au rămas parcuri, zone pietonale, zone pentru centre comerciale sau pentru centre de business, hub-uri de start-up. Adică redai orașul activității economice, nu mașinilor.
Tunelul ar avea mai multe ieșiri în oraș, categoric. El ar conecta orașul în punctele sale principale și extrem de congestionate. Nu vă imaginați că intri la Piața Presei și ieși în Berceni, nu asta e ideea. E posibil, în urma studiilor de fezabilitate, de prefezabilitate, să fie tronsoane unde solul nu permite și să ieși pe la suprafață sau cu pasaj suprateran. Ideea e să ai o rută rapidă care tranzitează orașul”, a spus Sebastian Burduja, la Jurnalul de Seară de la Digi24.
Tunelul ar avea mai multe ieșiri în oraș, categoric. El ar conecta orașul în punctele sale principale și extrem de congestionate. Nu vă imaginați că intri la Piața Presei și ieși în Berceni, nu asta e ideea. E posibil, în urma studiilor de fezabilitate, de prefezabilitate, să fie tronsoane unde solul nu permite și să ieși pe la suprafață sau cu pasaj suprateran. Ideea e să ai o rută rapidă care tranzitează orașul”, a spus Sebastian Burduja.
”Eu cred că dacă vorbim de traficul de tranzit, în momentul în care vom avea autostrada de centură el va fi rezolvat. Dacă vorbim de București, doar de traficul din București, putem să ne uităm la anul 2023 – am avut patru poduri – podul nostru de la Doamna Ghica, podul făcut de Sectorul 4 pe Metalurgiei și cele două poduri din Sectorul 3 de la ieșirea spre Constanța, în zona Pallady. Traficul din București nu s-a redus semnificativ cu investițiile astea.
Soluția europeană, pe care orașele din Europa Occidentală au adoptat-o și pe care eu o susțin, este să încurajăm oamenii să folosească transportul public și asta înseamnă că trebuie să cumpărăm tramvaie, să modernizăm liniile de tramvai, să extindem liniile de tramvai, să facem benzi unice, să taxăm parcarea, ca să stimulăm oamenii să folosească transportul public și e mult mai bine”, a spus Nicușor Dan, ca reacție la propunerea făcută de Sebastian Burduja.