
După ce și-a arătat la derută ”disponibilitatea” de a se retrage din competiție, asistatul ”Mucușor”, panouri publicitare în marile orașe ale lumii.
Nicuşor Dan prezintă, joi, imagini cu un panou de campanie, cu imaginea sa şi cu mesajul: ”De ce le e frică de Diaspora?”, aflat pe o maşină, în mai multe oraşe din lume.
Nicuşor Dan prezintă imagini cu un panou cu imaginea sa şi cu mesajul: ”De ce le e frică de Diaspora?”, pe o maşină, în mai multe oraşe din lume: Madrid, Londra, Roma, Paris, Berlin, Bruxelles, New York
Candidatul ”independent” la alegerile prezidenţiale Nicuşor Dan prezintă, joi, imagini cu un panou de campanie, cu imaginea sa şi cu mesajul: ”De ce le e frică de Diaspora?”, pe o maşină, în mai multe oraşe din lume: Madrid, Londra, Roma, Paris, Berlin, Bruxelles, New York.
Fotografiile cu panoul au fost realizate în mai multe oraşe din Europa, dar şi la New York, şi trimise de românii din acele zone.
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a publicat pe pagina sa de Instagram o serie de imagini cu panourile sale de campanie din Madrid, Londra, Roma, Paris, Berlin, Bruxelles, New York.
Mesajul său electoral pentru românii din afara țării este: ”De ce le e frică de Diaspora?”
Seria de fotografii este însoțită de următorul mesaj:
”Acolo unde milioane de români muncesc, trăiesc și speră la o schimbare reală în România.
Acolo unde mesajul nostru pentru Diaspora pune o întrebare simplă:
”De ce le e frică de Diaspora?”
Și tot acolo, în limba locului, le spunem românilor din Diaspora:
🇪🇸 Vamos, rumanos!
🇬🇧 Let’s do it, Romanians!
🇮🇹 Forza, Romeni!
🇫🇷 Allez, les Roumains!
🇩🇪 Packen wir es an, Rumänien!
România are nevoie de voi.
Mulțumim românilor care ne-au trimis imagini!”
Nicușor Dan, primarul General al Capitalei și candidat independent la alegerile prezidențiale, a discutat în cadrul emisiunii Politica Zilei, moderată de Ioana Constantin, pe B1 TV, despre banii pe care i-a strâns din donații.
”În campanie vrem să împrumutăm bani pe care statul ni-i va da ulterior înapoi”
El a menționat că este impresionant că 10.000 de oameni au donat din buzunarul lor, ceea ce consideră că este un semn de încredere și democrație.
“Sunt bani care au fost deja folosiți în precampanie, pentru că în precampanie sumele nu sunt rambursate de stat. Sunt foarte fericit și, totodată, e impresionant că 10.000 de oameni au donat din buzunarul lor pentru noi fără să ne ceară nimic în schimb. Ăsta e un semn de încredere și de democrație, oameni care vor să influențeze modul în care merge țara lor.
Deci în precampanie folosim bani pentru cheltuielile pe care le-am făcut, în special, publicitate online și panouri, în campanie vrem să împrumutăm bani pe care statul ni-i va da ulterior înapoi, așa cum a făcut și în campania pentru alegerile locale”.
Nicușor Dan a fost întrebat de ce crede că au avut loc toate aceste atacuri asupra lui legate de finanțare, de aceste donații și dacă românii se vor lăsa influențați de acest lucru.
“Nu cred că oamenii se lasă impresionați. Dimpotrivă, cred că asta îi încurajează și mai mult, pentru că văd niște partide stat care încearcă să-și păstreze modul în care funcționează de zeci de ani. Asta este, și orice mod de a face politică altfel decât cel pe care îl știu, îi deranjează, și mai ales când simt că pot chiar să piardă”.
Nicușor Dan a mai transmis pe rețeaua de socializare mesajul: ”Hai să o facem, români!” în spaniolă, engleză, italiană, franceză și germană.
”România are nevoie de voi”, încheie Nicușor Dan.
Campania electorală începe, oficial, vineri
Primul tur al alegerilor prezidențiale este programat pentru 4 mai, iar cel de al doilea tur, în 18 mai.
Campania electorală pentru alegerile prezidențiale începe vineri, la ora 00:00, și se încheie pe data de 3 mai, la ora 07:00. Timp de 30 de zile, cei 11 candidați înscriși în cursa pentru Cotroceni vor încerca să convingă electoratul să le acorde votul pe 4 mai.
În campania electorală pot fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă:
– afișe electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură și 350 mm cealaltă latură; afișele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură și 250 mm cealaltă latură și vor fi amplasate în locurile speciale pentru afișaj;
– materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;
– publicitate în presa scrisă;
– materiale de propagandă electorală online;
– broșuri, pliante și alte materiale tipărite.
În primul tur al alegerilor prezidențiale din 2024, cei mai mulți români au votat cu Călin Georgescu (43,16%). Pe locul al doilea în alegerile lor a fost Elena Lasconi (26,95%), iar pe locul trei liderul AUR George Simion (12,03%). Candidații Mircea Geoană și Nicolae Ciucă au obținut 4,94% din voturi, respectiv 4,63%. Marcel Ciolacu a obținut doar 2,86%.
