Acasă Declarații În oglindă cu Vizante, după tragedia de la Galați, Preoteasa nu își dă demisia de la CFR Călători: ”Nu-mi depun mandatul pentru nefinanțarea de 30 de ani”

În oglindă cu Vizante, după tragedia de la Galați, Preoteasa nu își dă demisia de la CFR Călători: ”Nu-mi depun mandatul pentru nefinanțarea de 30 de ani”

0
0
268

Traian Preoteasa, anunță, că nu își dă demisia de la CFR Călători după tragedia de la Galați: ”Nu-mi depun mandatul pentru nefinanțarea de 30 de ani.”

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a anunțat că nu-și va da demisia din funcție după tragedia din gara Galați în care a murit o femeie conductor și alte trei persoane au fost grav rănite. Acesta a susținut că nu poartă nicio vină din cauză că sistemul feroviar este subfinanțat și nu sunt bani de investiții, într-o declarație făcută, duminică.

Dacă Comisia de anchetă va stabili că un angajat al CFR Călători putea să facă mai mult sau mai puțin și ducea la anularea acestui eveniment, îmi voi depune mandatul. Dar nu pot să-mi depun mandatul pentru neinvestiții, nefinanțarea gravă a sistemului feroviar. Sistemul a fost subfinanțat 30 de ani. Dacă acțiunea unui angajat CFR Călători va duce la concluzia că acțiunea a dus la producerea acestui eveniment, atunci îmi voi depune mandatul. Dar dacă va fi o cauză tehnică, pentru reparații nefăcute timp de 15-20 de ani… Voi aștepta concluzia anchetei.”, a declarat Traian Preoteasa.

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, transmisese anterior un mesaj după accidentul feroviar din gara Galați, produs sâmbătă seara.

În legătură cu accidentul grav ce s-a petrecut în data de 25.03.2023, în stația Galați, la formarea trenului R 7576, care s-a soldat cu decesul unei colege și rănirea altor trei persoane, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, face următoarele precizări: <Îmi voi asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani! Profund îndurerat, transmit și pe această cale condoleanțe familiei îndoliate și întregul sprijin necesar în aceste momente de grea cumpănă!”, se arată într-un comunicat dat publictății de CFR Călători.

Sâmbătă seara, la ora 19,19, locomotiva EC 128 a trenului Regio 7576, care urma să plece în direcția Mărășești, la cuplare a tamponat violent vagonul 261609098. Impactul puternic a împins vagonul pe o lungime de 80 de metri. În vagon se afla şeful de tren, Gina Basoc, o femeie de 53 de ani, care, din păcate a decedat după ce a suferit în repetate rânduri stop cardio-respirator.

În vagon se mai aflau conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, precum și un călător, un bărbat, cu vârsta de 53 ani din comuna Piscu, județul Galați, ambii răniți și transportați la Spitalul Județean.

Din cercetări a reieşit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/oră, iar din declarația mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc, iar cãnd mecanicul a încercat să acționeze sistemul de frânare, acesta nu a mai frânat. Anterior, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, susținuse că în momentul impactului locomotiva avea aproximativ 30 km/oră.

În cauză s-a întocmit dosar penal pentru infracţiunile de distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurărilor în care s-a produs acest tragic eveniment feroviar.

În oglindă și ca un Deja Vu cu ce se întâmplă acum, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, făcea în iulie 2021, declarații despre accidentul feroviar de la Fetești, după ce stăte de vorbă cu reprezentanții companiilor private de transport marfă.

Neomarxistul ministru al Transporturilor, declara, că nu îl va demite pe șeful CFR Călători pentru declarațiile făcute în noaptea în care pasagerii unui tren au rămas blocați mai multe ore, spunând că evaluarea profesionalismului unui manager se face ”așezat, la rece”, nu după ”o declarație de moment”.

Drulău mai spunea, că Ministerul Transporturilor va achiziționa 20 de trenuri electrice, noi, de la o companie europeană, cu posibilitatea de achiziționare a altor 17 trenuri.

Despre execuția bugetară, Cătălin Drulă a declarat că Ministerul Transporturilor înregistrează ”un record absolut după Revoluție” în ce privește absorbția fondurilor UE, peste 600 milioane de euro, dar și un record și în ce privește cheltuirea fondurilor de la bugetul de stat, de 93%.

Premierul Florin Cîțu, îi cerea ”în V” demisia directorului CFR joi, după declarațiile controversate făcute de Ovidiu Vizante atunci când a fost întrebat ce soluții a găsit pentru trenul de pe ruta București-Mangalia, blocat în câmp în urmă cu o noapte, în care se aflau și peste 30 de copii.

Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, a scris joi premierul pe pagina sa de Facebook, cu direcție către decizia de demitere pe care ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, ar fi trebuit să o ia împotriva directorului CFR, Ovidiu Vizante.

Înaintea aserțiunii sibilinice de pe Facebook, premierul Florin Cîțu spunea, că nu i se pare normal ca un tren să rămână atâtea ore blocat în câmp, iar șeful CFR să spună că altcineva este responsabil cu găsirea unei soluții.

Nu mi se pare normal ca într-o astfel de situație șeful de la CFR Călători să spună că soluția e în altă parte. Soluția e a celor care administrează”, a spus Cîțu.

Tot joi, premierul l-a criticat pe ministrul Drulă și pentru faptul că nu a cheltuit banii ceruți de la guvern înainte de a trimite propunerea de rectificare bugetară de la Ministerul Finanțelor, unde ocupă postul de interimar, fiecărui minister.

Sunt proiecte de investiții. Sunt și la Transporturi câteva proiecte. Mă interesează să nu ne batem joc de banii românilor. Execuția proastă este ca și cum ne-am bate joc de banii românilor.”

Încarcă mai mult
Load More In Declarații
Comments are closed.

Vezi Și

George Simion, răspuns unionist pentru premierul de la Chișinău: ”Republica Moldova, în opinia mea, nu este o țară, este un stat”

Liderul AUR, George Simion, a declarat marţi, despre acuzaţiile că face parte dintr-un pla…