Este oficial! Primul lot din Autostrada Bucureștiului se deschide azi, la ora 15:00. Din cei 19 km, sunt inaugurați 10 km din Lotul 2 Nord. Șoferii vor putea circula pe tronsonul de drum între DN1 (Corbeanca) și Autostrada A3 București-Ploiești.
Primul tronson din autostrada A0 se deschide miercuri. Construcţia, finalizată cu 7 luni mai devreme decât era anunţată.
Miercuri, 29 noiembrie, de la ora 15:00, se circulă pe lotul 2 al Autostrăzii de Centură București (A0) Nord, între nodul rutier cu DN1 și nodul rutier cu A3 (Autostrada București – Ploiești). Din cei 19 km finalizați se va circula momentan pe aproximativ 10 km.
Pentru că nu există descărcarea în DN2, momentan, șoferii vor putea circula doar pe 10 km din cei 19. În 2024, după ce va exista legătura cu Lotul 3, A0 Nord, circulația va fi posibilă la profil de autostradă între DN1 și DN2 pe 21 de kilometri.
”Mâine (miercuri – n.r.), de la ora 15:00, se deschide circulația pe lotul2 al Autostrăzii de Centură București (A0) Nord între nodul rutier cu DN1 și nodul rutier cu A3 (Autostrada București – Ploiești). Din cei 19 km finalizați se va circula momentan pe aproximativ 10 km, iar anul viitor, după asigurarea legăturii de lotul 3, A0 Nord, circulația va fi posibilă la profil de autostradă între DN1 și DN2 pe 21 de km”, anunță pe Facebook directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Construcția efectivă a lotului 2 al A0 Nord a început în luna august 2022 și a fost finalizată cu 7 luni mai devreme față de termenul contractual, precizează Pistol. ”Asocierea de firme românești, SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, a avut la dispoziție 831,92 milioane de de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT). Deschiderea circulației va avea loc, așa cum v-am obișnuit, fără festivisme”, încheie șeful CNAIR.
Asocierea de firme românești, SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL, a avut la dispoziție 831,92 milioane de de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT), transmite șeful CNAIR.
Conform planurilor, anul viitor va fi inaugurată și porțiunea care asigură legătura cu lotul 3.
”Anul viitor, după asigurarea legăturii de lotul 3, A0 Nord, circulaţia va fi posibilă la profil de autostradă între DN1 şi DN2 pe 21 de km”, a scris Pistol, pe pagina personală de Facebook.
Lucrările pentru lotul 2 din Autostrada de Centură Bucuresti A0 Nord au început în vara anului trecut. Oficialii CNAIR promiteau în august 2022 că șoferii vor putea circula în câteva luni pe o porțiune din lotul respectiv. Contrar așteptărilor, lucrarea a fost finalizată cu 6 luni mai devreme, față de termenul specificat inițial.
Șeful CNAIR a anunțat că deschiderea va fi lipsită de ”festivisme”.
”Deschiderea circulaţiei va avea loc, aşa cum v-am obişnuit, fără festivisme”, a adăugat Pistol.
Circulația pe întreaga suprafață a Autostrăzii de centură a Bucureștiului ar urma să fie finalizată în 2025. Lucrările nu au început însă și pentru lotul 3 al A0 Nord. La începutul acestui an a fost semnat contractul de execuție.
Șoferii vor avea însă acces pe o porțiune din lotul 2 din Autostrada de Centură București. În ultimele săptămâni au fost derulate mai multe teste de rezistență pe această porțiune. În urma rezultatelor acestora autoritățile au luat decizia să deschidă 10 km din lotul 2.
UMB a început oficial lucrările la acest tronson în august 2022 și avea ca termen de finalizare oficial 1 iunie 2024, astfel că deschiderea parțială acum și finalizarea tuturor lucrărilor în următoarele luni va însemna practic un contract terminat înainte de termen, un lucru devenit aproape deja o ”tradiție” pentru companiile omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Autostrada A0 Nord – Doar tronsoanele UMB sunt în execuție acum. Lotul 1 abia a fost contractat, după patru ani de licitație.
Pe Lotul 1 Dragomirești (spre A1) la Corbeanca (spre DN1) (lungime: 17,5 km, Valoare: 815 mil lei) CNAIR a reușit să contracteze proiectarea și execuția abia recent cu o asociere condusă de italienii de la Impresa Pizzarotti după mai bine de patru ani de licitație, un record negativ din toate punctele de vedere.
Românii de la UMB lucrează în nordul Bucureștiului pe A0 pe Lotul 2 (Lungime: 19 km, DN1-A3-Afumați, Valoare: 832 mil lei) și au bătut noi recorduri în materie de viteză.
Pe Lotul 3 DN2-DN3 (Lungime: 8,6 km, Valoare: 398 mil lei), CNAIR a semnat la început de an contractul de proiectare și execuție cu chinezii de la CCECC. De la aceștia, acum, oficialii de la CNAIR vor cu tărie să prioritizeze și să execute întâi nodul rutier cu DN2 și legătură cu A0 Nord Lotul 2, lotul UMB deschis parțial în noiembrie 2023.
Tot UMB a început recent lucrul și pe Lotul 4 din A0 Nord (Lungime: 4,47 km, Valoare: 313 mil lei), cel care ajunge de la DN3 (Cernica) la A2, trecând pe un viaduct foarte lung râul Colentina. Acest lot are un termen de execuție de 18 luni, deci finalizarea sa ar putea avea loc la final de 2024 sau început de 2025, însă cum nu există o descărcare în capătul dinspre DN3, deschiderea circulației este complet dependentă de Lotul 3, adiacent.