Acasă Infrastructură După ce lotul 1 e aproape de finalizare la finalul acestui an, asocierea de firme Mapa-Cengiz, a prezentat prima variantă 3D cu lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești

După ce lotul 1 e aproape de finalizare la finalul acestui an, asocierea de firme Mapa-Cengiz, a prezentat prima variantă 3D cu lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești

1
99

Asocierea de firme Mapa – Cengiz (Turcia) a prezentat prima variantă 3D cu lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, segment de 31 de kilometri care va intra oficial în proiectare din această vară, contractul de proiectare și execuție fiind semnat în februarie pentru 4,2 miliarde lei.

Asocierea MAPA – Cengiz a fost singurul constructor care a depus ofertă în ultima etapă a licitației restrânse, dar a renunțat la licitația pentru lotul 3, cel mai mare contract pentru o autostradă din România. De asemenea, același constructor s-a retras din licitația pentru lotul cu tuneluri dintre Lugoj și Deva.

Simularea video pentru lotul Boița – Cornetu (de la km 13 la km 44) conține sigla CNAIR și descrierea lucrărilor de artă, poduri, pasaje, tuneluri în limba română.

Cu o lungime de 31,33 km, secțiunea Boița – Cornetu trebuie finalizată în anul 2027. Asocierea de antreprenori turci are la dispoziție 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție, a anunțat ministrul Grindeanu la semnarea contractului.

Pe traseul primului lot de autostradă din România care intră în zona de munte vor fi construite:

– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)
– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret.

Una dintre posibilele explicaţii pentru retragerea constructorilor din UE este Studiul de Fezabilitate prea vechi (2008) care, pentru un proiect atât de complicat, poate duce la elemente neprevăzute pe şantier.

Încă din 2013, un raport Jaspers (consultantul Comisiei Europene) sublinia necesitatea de a efectua foraje suplimentare şi deficienţele studiului geotehnic, pentru că un studiu de calitate este esenţial bunei derulări a proiectului.

Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei, grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, vineri, că lotul 1 al autostrăzii Sibiu-Piteşti, de la Sibiu la Boiţa, se va da în circulaţie la sfârşitul acestui an.

Se lucrează bine pe lotul 1 la autostrada Piteşti-Sibiu şi sper ca la sfârşitul acestui an primul lot Sibiu-Piteşti să fie dat în circulaţie, ceea ce ar însemna începutul acestui proiect pe care îl tot avem de 30 de ani noi ca ţară, indiferent de cine a fost la guvernare, cine a fost ministru, şi anume trecerea Carpaţilor cu autostradă. Din toate datele pe care le am acum, lotul 1 Sibiu-Piteşti, de la Sibiu la Boiţa se va da în circulaţie”, a declarat Sorin Grindeanu după verificarea lucrărilor pe şantierul pasajului de la Drajna.

Acesta a mai afirmat că la începutul săptămânii viitoare se va semna cel mai mare contract pe care CNAIR l-a avut în istorie, şi anume lotul 3 Sibiu-Piteşti, acesta fiind şi tronsonul cel mai greu, cel din mijloc.

Odată cu semnarea acestui contract, toate cele 5 loturi de la Sibiu la Piteşti vor avea desemnat un câştigător şi vor intra în execuţie. Asta nu înseamnă că proiectele care interesează şi alte regiuni nu vor avansa”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Grindeanu a subliniat că sunt premise ca şi tronsoanele 3 şi 4 ale Drumului expres Craiova-Piteşti să fie finalizate înainte de termen.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Vezi Și

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, că Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord, A0 Nord, are constructor desemnat

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, că Lotul 3 al Autostrăzii de Centur…