Acasă Infrastructură După cinci ani de lucrări, Bucureștiul va putea fi ocolit complet pe autostradă, lotul 3 din A0 Sud, gata de deschidere, Drulă își arogă merite necuvenite

După cinci ani de lucrări, Bucureștiul va putea fi ocolit complet pe autostradă, lotul 3 din A0 Sud, gata de deschidere, Drulă își arogă merite necuvenite

0
0
88

După cinci ani de lucrări, Bucureștiul va putea fi ocolit complet pe autostradă, lotul 3 din A0 Sud, gata de deschidere, Drulă își arogă merite necuvenite.

Circulația pe lotul 3 A0 Sud se deschide luni. Directorul CNAIR: Se va putea circula de la Constanţa la Curtea de Argeş pe autostradă.

Se inaugurează cel mai important lot de autostradă al anului: Lotul 3 al A0 București se deschide luni, la ora 17.00

De luni se va putea circula de la Constanţa la Curtea de Argeş pe autostradă (A2-A0-A1), de la ora 17:00, a scris pe pagina sa Facebook, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

”Lotul 3 A0 Sud (18 km), pregătit pentru deschidere! Mâine (30 iunie 2025), de la ora 17:00, se va putea circula de la Constanţa la Curtea de Argeş pe autostradă (A2-A0-A1)”, a informat oficialul.

Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud şi 2,5 km din Centura de Nord, despărţite de autostrada A1 spre Piteşti, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla. Proiectul mai include patru poduri, şase pasaje (overpass-uri), nouă pasaje pe autostradă, 46 de podeţe, două parcări de scurtă durată şi două zone de servicii.

Luni, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ciprian Şerban, va verifica lucrările pe şantierul lotului 3 al A0 Sud (Bragadiru – Joiţa), în vederea deschiderii circulaţiei.

Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud şi 2,5 km din Centura de Nord, despărţite de autostrada A1 spre Piteşti, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.

Proiectul mai include patru poduri, şase pasaje (overpass-uri), nouă pasaje pe autostradă, 46 de podeţe, două parcări de scurtă durată şi două zone de servicii.

Circulația pe lotul 3 al A0 Sud (Bragadiru – Joița) se deschide luni, 30 iunie. Noul ministru al Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, va verifica lucrările pe șantier, urmând ca la ora 17.00 să aibă loc deschiderea circulației, se arată în programul ministrului.

Amintim că, Aktor a ratat recent și termenul asumat anterior de 15 iunie pentru inaugurarea lotului 3 de pe Autostrada A0 Sud.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a precizat anterior pentru Economedia că constructorul nu va scăpa de penalizări, ținând cont de repetatele termene ratate de finalizare a lucrărilor. În plus, el a menționat că ”o eventuală participare la alte contracte în România este sortită eșecului, având în vedere certificatele negative pe care constructorul le-a tot primit”.

Lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj peste autostrada A1 în zona Ciorogârla. Proiectul mai include 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostrada, 46 de podețe, două parcări de scurta durata și două zone de servicii.

Lotul 3 (Bragadiru – Joița) este singurul sector al A0 Sud care împiedică acum asigurarea continuității traficului rutier pe autostradă între A1 și A2, pe direcția Pitești – București – Constanța.

Întârzieri majore în construcția A0 Sud

Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud şi 2,5 km din Centura de Nord, despărţite de autostrada A1 spre Piteşti, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla. Proiectul mai include patru poduri, şase pasaje (overpass-uri), nouă pasaje pe autostradă, 46 de podeţe, două parcări de scurtă durată şi două zone de servicii.

”Adevărul e că 3 zile de așteptare în plus pălesc în fața listei de promisiuni ratate. Grindeanu zicea că tronsonul va fi deschis încă din 2023, înainte de termenul contractual! Apoi ne-a spus că în 2024, în nenumărate rânduri, până în toamnă când n-a mai știut pe unde să scoată cămașa și apoi nici n-a mai pus piciorul în șantier.

Noi am demontat de fiecare dată promisiunile fanteziste și v-am zis realitatea. O mai facem o dată. Contract semnat în 14.04.2019 cu 12 luni de proiectare plus alte 30 de execuție. Aktor a întârziat depunerea proiectului tehnic, motiv pentru care a și încasat penalități. Ordinul de începere aferent lucrărilor a venit în 25.10.2021, deci termen finalizare: aprilie 2024”, a transmis Asociația Pro Infrastructura.

După deschiderea acestui lot se va putea circula în regim de autostradă de la Constanţa la Curtea de Argeş (A2-A0-A1) şi de la Constanţa la Craiova (A2-A1-DEx12).

”Constructorul grec Aktor este în plin proces de finalizare a ultimelor lucrări necesare pentru a permite deschiderea circulaţiei pe acest tronson esenţial (…) Lotul 3 al A0 Sud (18 km) este crucial pentru conectarea în regim de autostradă între A1 şi A2, pe coridorul 4 Pan-european, în proximitatea Bucureştiului. Deşi termenul de finalizare era sfârşitul anului 2023, iar mobilizarea constructorului a întârziat proiectul, lucrările sunt acum într-un stadiu avansat. Mă aştept ca această ultimă etapă să fie finalizată în scurt timp, permiţând şoferilor să beneficieze de o autostradă modernă şi sigură”, a declarat recent Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

”Luni, 30 iunie, se va deschide circulația pe cei aproape 18 kilometri ai lotului 3 al Autostrăzii A0 Sud, între nodurile cu A1 și DN6. Adică se vor conecta A1 și A2, iar șoferii vor putea ocoli în sfârșit Bucureștiul pe un drum modern, rapid și sigur, eliberând rușinea DNCB de traficul de tranzit pe care va rămâne doar cel local/metropolitan”, transmite și Asociația Pro Infrastructură.

Reprezentanții ONG-ului subliniază că deși practic autostrada partea sudică a A0 este gata, amânarea deschiderii până pe 30 iunie poate fi pusă pe seama birocrației și deciziilor politice.

”Dar va trebui să mai îndurăm situația până luni deși autostrada e gata: are marcaje, rosturi de dilatație, parapete de protecție, panouri anti-orbire, chiar și linia electrică aeriană din apropierea nodului cu A1 va fi finalizată azi sau mâine. Comisia de recepție vine astăzi pe lot. Dacă duminică erau alegeri, mâine circulam pe autostradă. În lipsa lor, nu mai e nicio grabă”, mai explică reprezentanții ONG-ului.

Fostul ministru al transporturilor, crizatorul oportunist Cătălin Drulă, a mers vineri pe autostradă, să se Să tragem tare să dezvoltăm Bucureștiul și țara noastră.

Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

AUR a depus moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan, dezbaterea şi votul vor avea loc luni, PSD ia în calcul să se abțină de la vot

Facebook 108 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email AUR a depus moțiunea de cenzură îm…