Acasă Infrastructură Liber spre mare pentru sudul Capitalei, s-a deschis traficul pe Autostrada Bucureștiului între nodurile DN4 și A2, ultimii kilometri rămași din Lotul 1 Sud al A0

Liber spre mare pentru sudul Capitalei, s-a deschis traficul pe Autostrada Bucureștiului între nodurile DN4 și A2, ultimii kilometri rămași din Lotul 1 Sud al A0

0
0
38

Liber spre mare pentru sudul Capitalei, s-a deschis traficul pe Autostrada Bucureștiului între nodurile DN4 și A2, ultimii kilometri rămași din Lotul 1 Sud al A0.

Începând de azi, 31 iulie, ora 18:00, șoferii din sudul Capitalei pot ajunge la mare direct pe autostradă: după o lungă așteptare, s-a deschis traficul pe Lotul 1 Sud al A0 – Autostrada Bucureștiului, porțiunea dintre DN4 și Autostrada A2.

S-a deschis traficul pe Autostrada Bucureștiului, Lotul 1 Sud, între DN4 și A2

Noul tronson, ce se întinde pe 10 kilometri între DN4 și A2, reprezintă o realizare semnificativă în cadrul proiectului de dezvoltare a Autostrăzii A0. Acest segment de autostradă include cel de-al doilea nod rutier dintre două autostrăzi din regiunea București-Ilfov, un punct-cheie pentru fluidizarea traficului și reducerea timpilor de deplasare.

Aceștia sunt ultimii kilometri din Lotul 1 Sud al A0 – Autostrada Bucureștiului, între DN4 și Autostrada A2. Această porțiune include nodul rutier A0-A2, fiind cel de-al doilea nod rutier dintre două autostrăzi, în regiunea București-Ilfov.

A fost deschisă circulația pe ultimii 10 Km ai Lotului 1 al A0 Sud!

Astfel, în plin sezon estival, două treimi din secțiunea sudică a A0 are asigurată conexiunea cu Autostrada Soarelui (A2), anunță reprezentanții CNAIR într-o postare pe Facebook.

Începând de azi, 31 iulie 2024, șoferii trebuie să știe că circulația între intersecția cu DN6 (București- Alexandria) și Constanța se va desfășura doar pe autostradă, pe o lungime de 236 de kilometri.

”De la intersecția cu DN4 avem încă 10 km din trafic, nu-i un tronson foarte lung, dar e un tronson care cuprinde și un nou nod rutier între două autostrăzi, A0 și A2, autostrada care duce la mare, către Constanța”, a spus secretarul de stat în filmarea de pe rețelele sociale.

Irinel Scriosteanu le-a prezentat internauțulor tronsonul de autostradă, subliniind importanța acestuia pentru infrastructura națională: ”Este foarte important, pentru că face legătura între A0 și trei drumuri naționale importante: DN6, DN5, DN4

De asemenea, cei 33,23 de km ai Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud vor mai asigura conexiuni cu DN5 (București- Giurgiu) și cu DN4 (București- Oltenița), explică Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Acum, Lotul 1 Sud al A0 – Autostrada Bucureștiului le permite șoferilor să circule la nivel de autostradă în partea de sud a Capitalei și a județului Ilfov, între DN6 – DN5 – DN4 și A2 Constanța, fără să mai fie nevoie ca șoferii să tranziteze actuala Centură a Capitalei, ocolind astfel U.A.T.-urile Bragadiru, Cornetu, Măgurele, Jilava, 1 Decembrie, Vidra, Berceni, Popești-Leordeni, Glina și Cernica, explică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe Facebook.

Bucata de autostradă a Bucureştiului (A0) de 10 kilometri dintre DN4 şi A2 (nodul rutier A0-A2) va fi inaugurată miercuri, 31 iulie, la ora 18, anunţă secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.

Demnitarul a filmat bucata cu 24 de ore înainte de inaugurare şi în filmare vedem, de asemenea, cum arată legătura dintre cele două autostrăzi.

Este cel de-al doilea nod rutier dintre două autostrăzi, în regiunea București-Ilfov, anunţă oficialul citat. Astfel, de mâine, vor fi 43 de kilometri de autostradă ai A0 dați în trafic și 53 km finalizați. Asta înseamnă că a fost construită mai bine de jumătate din Autostrada Bucureştiului.

Nodul rutier A0-A2 este gata

Cei 10 kilometri care vor fi dați în circulație fac parte din lotul 1 Glina – Vidra din Autostrada Bucureștiului (A0), construiți de compania Alsim Alarko, din Turcia.

Încă de săptămâna trecută, Scrioşteanu arăta că bretelele care vor face joncțiunea cu A2 sunt gata. De asemenea, asfaltul este finalizat, cu tot cu marcaje.

”100% din asfaltul care trebuia turnat pe acest lot este realizat. Se lucrează la ultima zonă de montare a parapetului metalic, căci vor fi aici 6 benzi de circulație pe A2, pentru a asigura legătura cu bretele A0.

Sunt montate și plasele de protecție, și urmează să fie montate și panourile fonoabsorbante”, a precizat demnitarul.

Circulația pe Lotul 2 Sud Vidra – Bragadiru între intersecțiile cu DN6 și DN5 a fost deschisă anul trecut (2023) iar în luna aprilie 2024 a fost deschisă și o secțiune de 7 km din lotul 1, care continuă legătura până la intersecția dintre A0 și DN4.

Segmentul Sud al Autostrăzii București, este împărțit în trei loturi, pentru care au fost anunțați câștigătorii licitațiilor încă din primăvara lui 2019.

Primele două loturi au fost câștigate de consorțiul turcesc Alsim-Alarko iar cel de-al treilea de asocierea greco-română Aktor-Euroconstruct. Ulterior, Aktor a preluat construcţia în întregime.

Deschiderea nodului rutier A0-A2 marchează un pas important în realizarea completă a Autostrăzii A0, un proiect de mare anvergură care vizează îmbunătățirea infrastructurii rutiere din jurul Bucureștiului.

”Cei din sudul Capitalei, de la Bragadiru, Cornetu, până la intersecția cu Autostrada A2, vor putea utiliza nu centura actuală a Capitalei, ci acest tronson de 33 de km din A0, pentru a pleca și veni dinspre mare, dinspre Constanța”, a mai spus Irinel Scriosteanu.

”Vă prezint în acest live cum arată cel mai nou tronson de autostradă, care va fi dat în trafic mâine (n.r. 31 iulie), la ora 18:00. E vorba despre porțiunea de 10 km dintre DN4 și A2, inclusiv nodul rutier A0-A2, care este cel de-al doilea nod rutier dintre două autostrăzi, în regiunea București-Ilfov. Astfel, de mâine, vom avea pe 43 km autostradă ai A0 dați în trafic și 53 km finalizați, ceea ce înseamnă că am trecut de 50% din Autostrada Bucureștiului”, a scris secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, în descrierea clipului.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

Schimbare de strategie pentru infrastructura rutieră din România, autostrăzi cu banii de apărare, 17 miliarde primite de la UE prin programul SAFE

Facebook 6 X Messenger WhatsApp Telegram Yahoo Email Schimbare de strategie pentru infrast…