
Încă un proiect major de infrastructură rutieră se află contra cronometru. Este vorba despre un lot lipsă din Autostrada Lugoj – Deva de pe Coridorul 4 Pan European, care beneficiază de finanțare prin PNRR.
Din cele aproximativ 400 de milioane de euro cât costă lotul respectiv din Autostrada Lugoj – Deva, finanțarea asigurată prin PNRR este de aproape 190 de milioane de Euro. Vestea bună este că etapa de proiectare pentru secțiunea Holdea – Margina, secțiunea cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, a început luni, 5 decembrie 2022, potrivit ordinului oficial transmis de CNAIR.
Etapa de proiectare a celor aproape 10 kilometri, dintre care 2 kilometri de tuneluri, începe oficial la două luni și jumătate de la semnarea contractului cu asocierea UMB-Euro Asfalt, prima mare lucrare de infrastructură rutieră din România în care va lucra și un constructor din Bosnia-Herțegovina.
De la data de 5 decembrie, sunt alocate 11 luni pentru etapa de proiectare și alte 34 de luni pentru execuție. Guvernul PSD + PNL + UDMR a intrat într-o cursă contra cronometru, pentru a respecta jalonul din PNRR pentru finalizare. Termenul de finalizare este august 2026.
Totuși, Ministerul Transporturilor, trebuie să rezolve cât mai rapid aspectele birocratice, respectiv toate avizele și autorizațiile necesare. Margina – Holdea este tronsonul de 10 km care lipsește, pentru a avea autostradă neîntreruptă de la Sibiu la Vama Nădlac 2. Pe acest segment, în prezent se face ocolire pe DN68A. Finalizarea autostrăzii este o măsură extrem de așteptată de șoferi, din moment ce în prezent, în zonă se produc ambuteiaje, iar sectorul lipsă secționează traficul spre vestul țării și ieșirea din România.