Acasă Infrastructură Sectorul restant Margina Holdea de 9 km, din Autostrada Lugoj Deva, 4 ani termen de finalizare sub administrația PNL-USR-PLUS

Sectorul restant Margina Holdea de 9 km, din Autostrada Lugoj Deva, 4 ani termen de finalizare sub administrația PNL-USR-PLUS

0
706

Lotul de autostradă cu tuneluri pentru urşi, secțiunea restantă Margina Holdea de 9 km, din Autostrada Lugoj Deva a fost deblocat, dar conform ministrului USR Drulă, acesta ”nu va fi finalizat mai repede de patru ani”.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a readus în discuţie faptul că cei nouă kilometri de autostradă lipsă de pe tronsonul Lugoj-Deva, singura bucată lipsă din şoseaua de mare viteză de la Nădlac şi până la Sibiu, vor fi finalizaţi în aproximativ patru ani de zile. În urma şedinţei de Guvern de miercuri, statul român a ajuns la un acord cu fostul constructor al respectivului lot, iar acum se aşteaptă oferte pentru realizarea ciotului de autostradă.

Cea mai importantă veste, pentru toată România: pe Lugoj-Deva, pe lotul 2, pe zona aceea cu tunelele urşilor, suntem de vreo 4 ani într-un blocaj, astăzi în sfârşit s-a ajuns la un acord pe acest lot cu fostul constructor, a fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract, şi practic lucrurile acolo erau blocate. Lumea întreabă, pentru că este singurul sector lipsă de pe autostrada A1, între Sibiu şi Arad/Nădlac, şi întreabă ce se întâmplă acolo, că avem o zonă lipsă de 9 kilometri de autostradă şi se ocoleşte pe drumul naţional alăturat. Ei bine, în sfârşit s-a ajuns la un acord cu acel constructor şi se poate debloca licitaţia care deja este lansată, se depun clarificările acolo şi în curând se vor depune ofertele, deci vom avea un constructor care să construiască acele tuneluri şi în sfârşit să avem autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles”, a spus Cătălin Drulă.

Acesta a mai adăugat faptul că ”o să fiu sincer și realist, fiind vorba de două tuneluri la mijloc: mai devreme de patru ani nu va fi gata. Important este să fie gata peste patru ani, nu 10”.

Ministrul Transporturilor a vorbit despre faptul că, pentru a ajunge de la Arad la Sibiu, trebuie făcut un ocol pe drumul naţional 68A, pe relaţia Margina-Coşeviţa. Ceea ce pare că nu ştie ministrul este că şi acel drum se află în reparaţii capitale. Practic, în plin şantier, şoferii circulă alternativ pe câte o singură bandă, iar limita maximă de viteză este de 30 de kilometri pe oră. DRDP Timişoara îi sfătuia pe şoferi, când au început lucrările, să folosească rute ocolitoare şi să coboare de pe autostradă fie în Arad, fie în Timişoara, şi să folosească alte drumuri naţionale care duc spre centrul ţării, principalul drum vizat fiind DN 7 Arad-Deva.

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost atribuite la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA asocierii de firme Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construccciones SA – Arcadis Eurometudes SA. Din suma totală, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României. Dare în folosință 23 Decembrie 2019.

Lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului, iar lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea. La lotul 4 a lucrat asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, valoarea contractului fiind de 419,39 milioane lei, fără TVA. Contractul a fost finanţat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune, diferența fiind asigurată din fonduri de la guvern. Dare în folosință 14 August 2019.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Vezi Și

Mâine, 30 Noiembrie, va fi deschis circulaţiei, lotul 2 din autostrada Sebeş-Turda, lucrări începute de Guvernul Ponta în 2013

Austostrada Sebeș-Turda, va fi deschisă complet circulaţiei începând de mâine. Ministrul T…