Acasă Sănătate Şefa UPU Deva, Mihaela Gherman, schimbată din funcție, după vizita incognito la spital, a preşedintelui CJ Hunedoara, Laurențiu Nistor

Şefa UPU Deva, Mihaela Gherman, schimbată din funcție, după vizita incognito la spital, a preşedintelui CJ Hunedoara, Laurențiu Nistor

0
682

Şefa Unităţii de Primiri Urgenţe din Deva, medicul Mihaela Gherman, a fost înlocuită de la şefia UPU Deva cu medicul Lionel Duţulescu, după vizita președintelui CJ Hunedoara, Laurențiu Nistor, care s-a dat drept pacient și a filmat interacțiunea cu medicii.

Medicul sef al Unitatii de Primiri Urgente din Deva a fost înlocuit, în urma reclamatiilor fata de comportamentul angajatilor sectiei, constatate pe cont propriu si de Laurentiu Nistor, seful Consiliului Judetean Hunedoara. Medicul Mihaela Gherman a fost înlocuit cu medicul Lionel Dutulescu în functia de sef al Unitatii de Primiri Urgente a Spitalului Judetean de Urgenta din Deva, dupa reclamatiile presedintelului Consiliului Judetean Hunedoara, Laurentiu Nistor.
Acesta a sustinut, într-un mesaj publicat pe pagina sa de Facebook, ca mai multi pacienti si însotitori ai acestora nu au fost tratati corect de angajatii unitatii medicale, atunci când s-au prezentat la UPU Deva. „În ultimele luni, am primit numeroase sesizari în legatura cu modul în care sunt primiti si tratati pacientii care ajung la Unitatea de Primiri Urgente a Spitalului Judetean de Urgenta din Deva. Cea mai recenta, sâmbata seara. A fost momentul în care am decis sa merg personal la UPU, sa constat personal ce si cum se întâmpla acolo. Din pacate, ajuns la UPU, majoritatea sesizarilor s-au confirmat. ”Pacientul” Nistor a primit acelasi tratament: 45 de minute în care, desi le-am spus asistentelor ca ma simt foarte rau si nu pot merge sa-mi fac singur fisa de internare, nimeni nu m-a luat în seama”, a transmis seful CJ Hunedoara.

Laurențiu Nistor, a publicat un clip video realizat cu o camera ascunsa pe holurile sectiei medicale în care a aratat câteva dialoguri pe care le considera inadmisibile, ale personalului spitalului cu pacientii si apartinatorii acestora. Medicul Lucian Miron, purtatorul de cuvânt al Spitalului Judetean de Urgenta din Deva, a precizat ca fostei sefe a UPU nu i s-a reprosat modul în care si-a îndeplinit actul medical si cum a gestionat activitatea din sectie în perioada pandemiei de Covid 19, dar reprezentantii spitalului spera ca abordarea si atentia pe care cadrele medicale o vor avea fata de pacienti si fata de însotitorii acestora sa fie îmbunatatite, prin numirea noului sef al UPU. Seful CJ, cu camera ascunsa în spital Laurentiu Nistor, presedintele Consiliului Judetean Hunedoara, a publicat un clip video pe pagina sa de Facebook, în care îsi prezinta experienta neplacuta prin care a trecut pe holurile Unitatii de Primiri Urgente a Spitalului Judetean de Urgenta din Deva.

Politicianul a mers la UPU Deva însotit de un barbat care filma cu camera ascunsa, fara a se prezenta ca sef al Consiliului Judetean Hunedoara, institutie în subordinea careia se afla unitatea medicala. Purta masca si hainele cu care lucrase mai devreme în gradina si nu a fost recunoscut de angajatii spitalului. Pe hol, un pacient i s-a plâns ca astepta de o ora si jumatate, într-un scaun cu rotile, sa fie îngrijit. În acelasi timp, arata filmarea realizata pe ascuns, infirmiera s-a aratat revoltata ca este „agresata” de însotitoarea unui alt pacient, care a întrebat-o când poate fi primit tatal sau în cabinet. Un angajat al spitalului i-a spus femeii nemultumite: „Daca nu va convine, chem paza si va scoate afara”, arata filmarea. Cadrele medicale i-au explicat politicianului ca aveau alti pacienti de care se ocupau în zecile de minute în care noii-veniti au asteptat pe hol.

A fost anchetă la Spitalul Județean Deva, după ce mai mulți bolnavi și rudele acestora s-au plâns de comportamentul cadrelor medicale și timpul nejustificat de mare de așteptare. Președintele Consiliului Județean Hunedoara a mers la spital și s-a dat drept pacient, ca să verifice dacă reclamațiile se confirmă.

Preşedintele CJ Hunedoara, Laurenţiu Nistor, s-a arătat nemulţumit de activitatea de la Unitatea de Primire Urgențe Deva, după ce, în urma unei vizite în care susţinea că este un pacient cu probleme grave de sănătate, a fost nevoit să aştepte 45 de minute până a fost preluat de personalul medical care era de serviciu.

– De mult stați aici?
– De mult, de la 8.
– Ne primește careva înăuntru?
– Nu știu.
– Când se eliberează cabinetul de Ortopedie îl primesc. De ce mă tot agresați?
– Nu, nu, dumneavoastră așteptați un pic. Sau cu el, cu tot.
– Nu el, cu dânsul, eventual.
– Cu dânsul eventual, stimată doamnă, uitați cine sunt.
– Dar nu știu, ca nu vă cunosc.
– Nu, nu vă bateți joc de oameni! Cum vă comportați cu oamenii nu este corect. Pentru asta voi lua cele mai drastice măsuri. Am stat 45 de minute, m-am pus pe un scaun să nu stau acolo, în afară. M-am pus pe un scaun să văd poate mă întreabă cineva dacă mor sau nu mor. Nu m-a întrebat nimeni.

Situaţia a fost prezentată ulterior conducerii Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Deva, care a declanşat o anchetă administrativă internă şi a decis, luni, schimbarea din funcţie a şefului UPU şi sancţionarea personalului care fusese de serviciu.

Incidentul de la UPU Deva a fost relatat de preşedintele CJ Hunedoara într-o postare de pe pagina sa de socializare, Nistor afirmând că în ultimele luni a primit numeroase sesizări în legătură cu modul în care sunt primiţi şi trataţi oamenii care ajung la Urgenţă.

În acest context, şeful CJ Hunedoara a arătat că, sâmbătă seara, s-a deplasat la UPU Deva, îmbrăcat în hainele cu care lucrase în grădină, fără să-şi dezvăluie identitatea. El afirmă că deşi le-a spus asistentelor de serviciu că se simte rău, a fost preluat şi întrebat de problemele pe care le are abia după 45 de minute de aşteptare pe holul UPU.

Tocmai terminasem munca de acasă, în grădină, când am fost informat că un pacient în vârstă aştepta de mai bine de o oră şi jumătate ca cineva să se ocupe de el. A fost momentul în care am decis să merg personal la UPU, să constat personal ce şi cum se întâmplă acolo. Nu mi-am schimbat hainele, am pornit imediat spre spital. Era ora 21.30. Din păcate, ajuns la UPU, majoritatea sesizărilor s-au confirmat. ‘Pacientul’ Nistor a primit acelaşi tratament: 45 de minute în care, deşi le-am spus asistentelor că mă simt foarte rău şi nu pot merge să-mi fac singur fişa de internare, nimeni nu m-a luat în seamă. Această abordare trebuie să înceteze! Nu este posibil ca pacienţii care ajung la Urgenţă să fie trataţi în acest fel. Mesajul meu pentru personalul UPU este clar: ori îşi schimbă comportamentul, ori pleacă acasă!„, a notat preşedintele CJ Hunedoara.

După acest incident, şeful administraţiei judeţene a solicitat să fie luate măsuri disciplinare împotriva celor care au o „atitudine nepotrivită” faţă de pacienţii care se adresează spitalului judeţean din Deva.

Trebuie luate măsuri disciplinare legale împotriva celor care continuă să aibă atitudine nepotrivită faţă de pacienţi. (…) Vreau ca în cel mai scurt timp, echipa din UPU să fie dată exemplu pozitiv. Investim milioane de euro în acest spital, în secţii noi, în modernizări şi dotări medicale. Este momentul ca întreg personalul să înţeleagă că atitudinea faţă de pacienţi trebuie să se schimbe!„, a precizat Nistor.

La rândul său, purtătorul de cuvânt al SJU Deva, dr. Lucian Miron, a declarat, că în cadrul unităţii medicale a fost declanşată o anchetă administrativă, o primă măsură fiind înlocuirea din funcţie a şefului UPU Deva.

În ultimele luni, am primit numeroase sesizări în legătură cu modul în care sunt primiți și tratați pacienții care ajung la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean de Urgență din Deva. Cea mai recentă, sâmbătă seară. Tocmai terminasem munca de acasă, în grădină, când am fost informat că un pacient în vârstă aștepta de mai bine de o oră și jumătate ca cineva să se ocupe de el. A fost momentul în care am decis să merg personal la UPU, să constat personal ce și cum se întâmplă acolo. Nu mi-am schimbat hainele, am pornit imediat spre spital. Era ora 21.30.

Din păcate, ajuns la UPU, majoritatea sesizărilor s-au confirmat. „Pacientul” Nistor a primit același tratament: 45 de minute în care, deși le-am spus asistentelor că mă simt foarte rău și nu pot merge să-mi fac singur fișa de internare, nimeni nu m-a luat în seamă.

Această abordare trebuie să înceteze! Nu este posibil ca pacienții care ajung la „Urgență” să fie tratați în acest fel. Mesajul meu pentru personalul UPU este clar: ori își schimbă comportamentul, ori pleacă acasă!

Spitalul Județean are o echipă managerială răspunzătoare pentru ce se întâmplă în toate secțiile, iar Urgența este poarta de intrare. Trebuie luate măsuri disciplinare legale împotriva celor care continuă să aibă atitudine nepotrivită față de pacienți.

Medicina și asistența medicală sunt profesii grele, pentru care este nevoie de multă dăruire, de empatie și, sigur că da, de pricepere. Vreau ca în cel mai scurt timp, echipa din UPU să fie dată exemplu pozitiv. Investim milioane de euro în acest spital, în secții noi, în modernizări și dotări medicale.

Este momentul ca întreg personalul să înțeleagă că atitudinea față de pacienți trebuie să se schimbe!”, a scris Laurențiu Nistor pe facebook.

Încarcă mai mult
Load More In Sănătate

Vezi Și

Ministerul Sănătății s-a sucit, din nou, nu mai distribuie pastilele cu iod: ”Doar dacă vom avea, ferească Dumnezeu, un accident nuclear”

Pastilele de iodură de potasiu vor fi împărţite populaţiei din România, numai în caz de ac…