Acasă Actualitate La o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu pe ruta București Brașov, primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani, s-a stricat

La o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu pe ruta București Brașov, primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani, s-a stricat

0
0
20

La o zi după ce a fost inaugurat de Ciolacu pe ruta București Brașov, primul tren electric cumpărat de România în ultimii 20 de ani, s-a stricat.

Trenul nou a fost anulat joi dimineaţa din cauza unor erori afişate de computerul de bord, călătorii fiind reprogramaţi pentru următorul tren, potrivit reprezentanţilor Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF).

„Trenul nou a trebuit să fie anulat în aceasta dimineaţă în urma unor erori afişate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou şi decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijaţi către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu”, au declarat reprezentanţii ARF.

Sursa citată a precizat că trenul Coradia Stream, preluat de ARF şi pus în circulaţie (din lotul de 37 trenuri contractate în martie 2022), nu are in prezent vreo rezerva tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri.

CFR Călători a introdus în circulaţie, de miercuri, primul tren electric format din material rulant nou, rama RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream.

Rama este alocată pentru exploatare operatorului naţional CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziţionate pentru România.

Trenul Coradia Stream pus în circulaţie în urmă cu două zile este complet funcţional, dar pentru că au apărut pe computerul de bord mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră, a fost luată decizia ca trenul să rămână în depou, potrivit reprezentanţilor Alstom.

”După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranţei pasagerilor mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou, pentru a efectua activităţi suplimentare în vederea confirmării funcţionalităţilor şi siguranţei”, au transmis reprezentanții firmei.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.

CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF. Trenul trebuia să plece joi din Gara de Nord la ora 5:40.

Primul tren electric nou cumpărat de statul român în ultimii 20 de ani, a fost pus miercuri pus în circulație. Garnitura va circula în fiecare zi pe ruta Bucureşti-Braşov.

Trenul Alstom Coradia Stream, care a fost pus oficial în circulație miercuri, cu ministrul Transporturilor și premierul Marcel Ciolacu la bord, a fost anulat în această dimineață, conform unui anunț făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Instituția a invocat “erori afișate de computerul de bord”. Pasagerii au plecat cu un alt tren CFR Călători, jumătate de oră mai târziu. Este vorba despre primul tren electric achiziţionat în ultimii 35 de ani, și primul nou în ultimii 22 de ani.

Alstom a transmis că trenul este complet funcțional, dar a decis să îl retragă temporar pentru verificarea cauzelor pentur care au apărut mesaje de eroare pe computerul de bord.

”După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcții, pe computerul de bord. Trenul este complet funcțional, dar dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranței pasagerilor mai presus de orice am decis să ținem trenul în depou, pentru a efectua activități suplimentare în vederea confirmării funcționalităților și siguranței. În momentul de față echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele și a defini măsurile adecvate. Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil și respectarea angajamentelor comerciale”, au transmis reprezentanții companiei.

”Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineață în urmă unor erori afișate de conputerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou și decuplarea locomotivei de manevră. Călătorii au fost redirijati către următorul tren programat cu 30 min mai târziu”, se arată într-un anunț al ARF. Trenul Coradia Stream preluat de ARF și pus în circulație (din lotul de 37 trenuri contractate în martie 2022) nu are în prezent vreo rezervă tehnică, până la intrarea în parc a următoarelor trenuri.

Amintim, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și premierul Marcel Ciolacu au inaugurat abia ieri noul tren. Aceștia au călătorit de la București la Braşov, cu primul tren electric achiziţionat în ultimii 35 de ani, și primul nou în ultimii 22 de ani.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF.

Noul tren electric poate circula cu o viteză maximă de 160 km/h și are o capacitate de 55 locuri la clasa întâi, 294 de locuri la clasa a doua și 2 locuri destinate persoanelor cu mobilitate redusă, a precizat ministrul pe Facebook.

Noul tren a fost achiziționat, împreună cu alte 36 trenuri, în baza unui contract în valoare de 1,7 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a scris miercuri, pe Facebook, după ce s-a plimbat împreună cu premierul Ciolacu, cu noul tren electric Alstom, că România va avea aproape 200 de trenuri electrice noi până în 2028, următoarele 36 fiind programate să ajungă în țară până în 2026.

”Primul tren nou achiziționat de Ministerul Transporturilor (prin ARF), în ultimii 22 de ani, circulă de astăzi pe ruta București-Brașov! Acesta a fost achiziționat, împreună cu alte 36 trenuri, în baza unui contract în valoare de 1,7 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027”, scrie Sorin Grindeanu.

El spune că celelalte 36 de trenuri prevăzute în contract vor ajunge în România în următorii doi ani și vor circula pe rutele următoare:

– București-Suceava;
– București-Iași, via Pașcani;
– București-Constanța;
– București-Timișoara via Brașov, Arad;
– București-Craiova;
– București-Arad, via Craiova, Orșova;
– București-Petroșani-Deva;
– București-Cluj-Napoca;
– București-Brașov;
– Brașov-Cluj-Napoca, via Deda;
– Cluj-Napoca-Timișoara, via Deva, Arad;
– București-Galați;
– Cluj-Napoca- Iași.

”În prezent, sunt în derulare alte 4 contracte pentru achiziționarea a încă 82 trenuri noi, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și prin Fondul pentru Modernizare. Astfel, toate cele 5 contracte prevăd inclusiv achiziționarea suplimentară a încă 9 trenuri (prin act adițional).În plus, sunt în pregătire licitații pentru achiziționarea a încă 58 de trenuri electrice noi și 12 trenuri cu hidrogen”, mai scrie Grindeanu în postare.

Încarcă mai mult
Load More In Actualitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

După ce și-a închis Asociația ”Pământul Strămoșesc”, gurul Călin Georgescu încă în control judiciar, și-a vândut și casa din Austria pe o sumă uriașă

Facebook 464 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email După ce și-a închis Asociația ”Păm…