
Motivul pentru care se scumpesc polițele RCA și pentru șoferii care nu produc accidente rutiere. Inflația şi falimentul unor mari companii de asigurări din țară nu sunt singurele cauze care duc la scumpirea poliței RCA.
Numărul accidentelor rutiere și valoarea despăgubirilor plătite majorează prețurile, spun specialiștii.
Din păcate, România este în frunte la acest capitol din cauza numeroaselor accidente rutiere. Numai în 2022 au fost înregistrate peste 4.000 de accidente.
Însă nu doar șoferii care provoacă accidente au tarife majorate, ci toţi ceilalţi.
„Un asigurător trebuie să emită 10 polițe RCA ca să plătească o daună, și atunci iau în calcul tot felul de variabile, de la vârsta conducătorului auto la regiunea în care domiciliază, la felul autovehiculului, capacitate cilindrică, masă maximă autorizată„, a explicat Marius Epure, broker asigurări.
România se află în topul țărilor în care cei mai mulți șoferi sunt despăgubiți în baza polițelor RCA, și asta pentru că cel puțin șase conducători auto din 100 produc accidente soldate cu victime și pagube materiale.
„Pentru fiecare accident, asiguratorii din România plătesc în baza poliței RCA, în medie, despăgubiri de aproximativ 2.000 de euro”, susţine Claudiu Sofron, specialist asigurări, potrivit stirileprotv.ro.
Prețurile polițelor RCA au fost plafonate începând cu 11 aprilie pentru o perioadă de șase luni, la nivelul celor din 28 februarie.
Autoritățile au vrut astfel să țină sub control tarifele care crescuseră după ieșirea de pe piață a Euroins.
Ce este RAR Auto-Pass. Mașinile la mâna a doua nu vor mai putea fi vândute fără acest document. Mașinile la mâna a doua nu vor mai putea fi vândute fără acest document obligatoriu eliberat de Registrul Auto Român (RAR).
Proiectul de lege depus la Parlament și aflat în așteptarea promulgării prevede că mașinile la mâna a doua nu vor mai putea fi vândute în România fără un aviz de la Registrul Auto Român (RAR).
În vederea implementării acestui registru, autoritatea va colecta datele obținute în urma verificărilor ITP (Inspecția Tehnică Periodică).
De asemenea, proprietarii de service-uri auto au acum obligația de a transmite către RAR informații precise referitoare la numărul de kilometri indicați de odometrul mașinii și datele privind implicarea vehiculului într-un eveniment rutier.
Agenții economici vor furniza și informații legate de reparațiile efectuate asupra mașinilor aduse în service-urile pe care le dețin.
