Acasă Eveniment Surse bulgărești: ”Nava scufundată ieri s-ar fi ciocnit de un vas sub pavilion sud-african, ce transporta marfă ucraineană spre Varna”

Surse bulgărești: ”Nava scufundată ieri s-ar fi ciocnit de un vas sub pavilion sud-african, ce transporta marfă ucraineană spre Varna”

0
0
113

Surse bulgărești: ”Nava scufundată ieri s-ar fi ciocnit de un vas sub pavilion sud-african, ce transporta marfă ucraineană spre Varna”

Nava ”Michel”, cea care a acordat, ieri, primul ajutor marinarilor aflați pe ”Mohammed Z”, vasul scufindat lângă apele românești din Marea Neagră, este sub pavilion Comoros (Africa de Sud) și are echipaj preponderent turc și georgian. Nava a ajuns în Portul Varna, destinația sa inițială.

Căpitanul navei ”Michel” confirmă faptul că a fost implicat în coliziunea cu ”Mohammed Z” în România. Nava Michel

Trei marinari rămân și la această oră dispăruți. Cei trei se aflau la bordul navei ”Mohammed Z”, care s-a scufundat în apele Mării Negre la circa 25 de mile marine în largul apelor române.

Opt membri ai echipajului, scrie Maritime.bg, au fost evacuați și aduși în siguranță chiar de nava Michel, cu care Mohammad Z s-a ciocnit, dar trei marinari sirieni sunt dați dispăruți și sunt căutați și la această oră.

Nava ”Michel” a ajuns în apele bulgărești, la Varna, cu lovituri vizibile la prova, lucru ce ar duce la concluzia că vasul s-a ciocnit de Mohammed Z.

Nava ”Michel” are echipajul compus din marinari turci, georgieni și azerbaijani, iar căpitanul, care urmează să fie adus la audieri, este cetățean turc.

Vasul transporta țevi fabricate în Ucraina, către Varna, acestea urmând să fie livrate în Statele Unite ale Americii.

SAR Apollo a reluat, la primele ore ale dimineții, operațiunile de căutare și salvare ale celor trei marinari sirieni dispăruţi în urma naufragiului de ieri, din rada portului Sfântul Gheorghe.

Sâmbătă dimineață, 17 mai 2024, a avut loc un accident de navigaţie, la 26 de mile marine de Sf. Gheorghe. Alerta a fost primită de Serviciului MRCC (Maritime Rescue Coordination Centre), din cadrul Autorităţii Navale Române, în jurul orei 4.00, iar în zonă au fost trimise navele ARSVOM, SAR Artemis şi SAR Apollo. A fost cerut şi sprijinul Poliţiei de Frontieră care a trimis spre locul accidentului navele MAI 2110 şi MAI 1106.

Totodată, două nave comerciale aflate în apropiere au fost imediat alertate să se alăture operaţiunii de căutare şi salvare de vieţi omeneşti.

Nava scufundată, Mohammed Z, sub pavilion Tanzania, avea la bord 11 membri de echipaj, 9 cetăţeni sirieni şi 2 cetăţeni egipteni, iar 8 dintre aceştia au fost salvaţi de către nava comercială Michel, care se afla cel mai aproape de locul accidentului şi care a fost coordonată de ofiţerii MRCC.

Cei 8 marinari salvaţi au fost preluaţi de nava SAR Artemis şi transportaţi în Portul Constanţa unde au fost aşteptaţi de ambulanţe pregătite să le acorde îngrijiri medicale.

Ofiţerii MRCC au emis un aviz către navigatori cu privire la membrii echipajului navei Mohammad Z care sunt în continuare daţi dispăruţi.

Dosarul de cercetare al acestui eveniment a fost preluat de către Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Constanţa.

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, spune că, cel mai probabil, nava scufundată în zona Sfântu Gheorghe s-a lovit de o altă navă. El a explicat că un vapor se poate scufunda foarte rapid dacă este lovit în zone sensibile.

„Această navă venea de la Mersin, probabil către Sulina, pentru un port ucrainean. Nu ştiu dacă era încărcată sau nu. Asta ar trebui să spună Autoritatea Navală Română. În dreptul localităţii Sfântu Gheorghe probabil ar fi fost o coliziune cu o altă navă, care este acum în zonă.

O navă comercială cu pavilion Belize. O să dea şi Autoritatea Navală Română mai multe amănunte despre acest lucru. Incidentul s-a întâmplat dimineaţă, la ora 4.00 şi trei oameni încă sunt dispăruţi, din păcate”, a spus Adrian Mihălcioiu.

El a fost întrebat în ce condiţii se poate scufunda o navă atât de rapid.

„Nava se poate scufunda foarte rapid dacă este lovită în anumite zone destul de sensibile. Nava fiind foarte veche, probabil că nu avea dublu fund, nu avea dublu bordaj.

Nava fiind din ‘80 sau din ‘88, se poate întâmpla ca navele să se scufunde la coliziuni şi ştim foarte bine că se întâmplă în toată lumea coliziuni marine şi navele unele se scufundă, altele sunt doar avariate, depinde unde s-a produs coliziune”, a spus Adrian Mihălcioiu.

Filmul naufragiului misterios din Marea Neagră. O navă cu destinaţia Ucraina s-a scufundat, dar autorităţile păstrează tăcerea.

O navă sub pavilion Tanzania s-a scufundat, sâmbătă dimineaţă, în Marea Neagră, la 26 mile marine de Sfântu Gheorghe, iar opt membri ai echipajului au fost salvaţi, trei fiind daţi dispăruţi. Mai multe nave desfăşoară acţiuni de căutare în zonă. Cei opt marinari salvaţi după scufundarea navei în apropiere de Sfântu Gheorghe au ajuns în Portul Constanţa şi au fost evaluaţi medical.

Unul singur a fost transportat la Spitalul Judeţean Constanţa pentru investigaţii medicale. Căutările celor trei marinari dispăruţi continuă. Reprezentanţii Ministerului Apărării Naţionale au anunţat că un elicopter participă la căutări. Reprezentanţii Autorităţii Navale Române au anunţat sâmbătă seară că au fost suspendate operaţiunile de căutare.

Naufragiu misterios în Marea Neagră. O navă cu destinaţia Ucraina s-a scufundat, azi-noapte, la 80 de kilometri de Sfântu Gheorghe. Din 11 marinari, doar opt au fost salvaţi.

Înghiţiţi de întuneric şi valuri, ceilalţi au fost căutaţi ore în şir, dar fără rezultat. Autorităţile păstrează tăcerea în acest caz, de la încărcătura vaporului până la cauzele accidentului. Analiştii militari iau în calcul, însă, şi explozia provocată de o mină de război, provenită din zona de conflict din apropiere.

SOS-ul din mijlocul mării a venit la ora 4 dimineaţă. Echipajul navei Mohammad Z, sub pavilion Tanzania, a anunţat că era în pericol şi a cerut ajutor. La bord erau marinari din Siria şi Egipt.

Naufragiul a avut loc la 26 de mile marine depărtare de ţărm, în dreptul localităţii Sfântu Gheorghe din Delta Dunării. Vaporul venea dinspre stramtoarea Bosfor şi ar fi trebuit să ajungă în portul Sulina. Marinarii au sperat că pot rezolva singuri criza, dar când cargo-ul a început să ia apă, au lansat mesaje SOS. În câteva minute, vaporul s-a scufundat.

Două nave rapide de la Agenţia de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare şi două de la Poliţia de Frontieră au plecat de urgenţă spre locul naufragiului. Înaintea lor au intervenit, însă, echipajele unor nave civile, care au ajutat marinarii aflaţi în pericol de moarte.

Misterul navei scufundate în Marea Neagră ia amploare. Autorităţile refuză să spună cu ce era încărcată nava sub pavilion tanzanian care s-a scufundat la 26 de mile de portul Constanţa şi cum a ajuns pe fundul mării într-un timp foarte scurt.

Între timp, trei dintre marinari sunt încă de negăsit, iar un elicopter al forţelor aeriene survolează zona.

Şi Agenția Română de Salvare pe Mare a trimis în zona sinistrului o navă de căutare și salvare, tocmai pentru a relua căutările celor trei marinari dispăruți.

Evident, există și elicopterul Ministerului Apărării Naționale care va survola și astăzi zona sinistrului, în încercarea de a-i găsi pe cei trei marinari care făceau parte din echipajul de 11 aflat la bordul navei sub pavilion Tanzania în momentul în care aceasta s-a scufundat.

Este însă un mister total despre ce s-a întâmplat acolo, pentru că, deși opt dintre marinari au fost salvați și au ajuns în portul Constanța, declarațiile lor inițiale au fost contradictorii.

Au spus că ar fi lovit o ambarcațiune mai mică, însă sigur nu au spus cu certitudine ce fel de ambarcațiune era, iar în momentul de față specialiștii iau în calcul mai multe variante.

Fie era vorba de o altă navă, de mai mici dimensiuni, tot o navă comercială, însă aceasta ar trebui să apară pe undeva acum cu diverse avarii, ceea ce nu s-a întâmplat până în acest moment.

Însă, la fel de bine putea fi vorba și de o dronă marină, așa cum s-a întâmplat în urmă cu aproximativ o lună și jumătate, când autoritățile românii au recuperat din largul mărit tot o ambarcațiune de mici dimensiuni, dar care avea la bord nu mai puțin de câteva sute de kilograme de exploziv.

S-a dovedit a fi o dronă marină, care ulterior a şi fost detonată controlat.

La fel se putea întâmpla și în cazul de față sau putea fi vorba de o mină marină. Cert este că până la acest moment nu se știe cu certitudine ce s-a întâmplat de nava a ajuns pe fundul mării atât de repede, în doar câteva minute.

Norocul celor opt marinare a fost prezența în zona unei nave comerciale, care a reușit să îi recupereze la timp și, ulterior, să îi predea autorităților române.

În acest moment, ancheta este derulată de către procurorii de la Parchetul Curții de Apel și, cel mai probabil, în zilele următoare va avea loc și o scufundare la locul sinistrului, pentru a fi preluate sau prelevate mai multe probe de acolo pentru a fi observată și verificată epava navei.

Toate aceste elemente vor fi corelate, astfel încât, în cele din urmă, anchetatorii să poată stabili cu exactitate ce s-a întâmplat în dimineața zilei de ieri.

Un elicopter IAR 330 Puma, din dotarea Forțelor Aeriene Române, execută sâmbătă, 18 mai, o misiune de căutare pe mare a posibililor supraviețuitori ai echipajului navei scufundate, în această dimineață, în Marea Neagră.

La solicitarea Autorității Navale Române, ministrul Apărării naționale, Angel Tîlvăr, a aprobat punerea la dispoziție, în regim de urgență, a unui elicopter care să sprijine eforturile autorităților române depuse pentru căutarea și salvarea celor trei marinari dați dispăruți în dimineața acestei zile, ca urmare a scufundării navei Mohammad Z, pavilion Tanzania, în apropiere de Sfântu Gheorghe.

Elicopterul a decolat din Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu în jurul orei 15:40, având la bord personal specializat pentru misiunile de căutare-salvare pe mare.

Load More In Eveniment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

Protest ”spontan” al piloților Tarom, care s-au dat bolnavi, haos la Otopeni, Grindeanu cere măsuri urgente dar nu intervine decisiv

Facebook X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Protest ”spontan” al piloților Tarom c…