
Progresista neomarxistă Clotilde Armand, dată pe mâna procurorilor. Este acuzată că şi-a crescut veniturile ilegal cu 30%. Reacţia ironică a primarului Sectorului 1: ”Gata! M-au prins… Glumesc. Nu aveau ce”.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la săvârşirea de către primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane întrucât, în exercitarea atribuțiilor de primar, respectiv în perioada februarie – august 2022, a semnat un număr de cinci dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine.
Clotilde Armand, dată pe mâna procurorilor. Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție în cazul primarului Sectorului 1 Clotilde Armand despre care spune că s-a flosit de funcţia publică deţinută pentru a a-şi mări veniturile.
Mai exact, ANI susţine că există indicii că în perioada februarie – august 2022, Clotilde Armand a semnat un număr de cinci dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine.
ANI o acuză pe Clotilde Armandă că ”în exercitarea atribuțiilor de primar (…) a semnat dispozițiile prin care s-a numit pe sine manager al proiectului Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟ finanțat din fonduri europene și care au produs un folos material pentru sine în cuantum de 18.720 Lei, încălcând astfel prevederile art. 70, art. 71 și art. 76 din Legea nr. 161/2003. Cele 5 dispoziții semnate reprezintă numirea în funcția de manager de proiect, precum și majorarea indemnizației lunare, cu până la 30%”.
”Începând cu data de 18 februarie 2022 (data Dispoziției privind numirea managerului de proiect, al proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟), ARMAND CLOTILDE MARIE BRIGITTE exercită simultan cu funcția de primar al Sectorului 1, București și funcția remunerată de manager de proiect, nerespectând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003”, se arată într-un comunicat ANI.
Inspectorii de Integritate au sesizat şi Instituţia Prefectului Bucureşti.
”SESIZAREA INSTITUȚIEI PREFECTULUI MUNICIPIULUI BUCUREȘTI cu privire la legalitatea actelor administrative ale autorităților administrației publice, respectiv a dispoziției de numire în funcția de manager de proiect și a celor 4 dispoziții prin care au fost suplimentate veniturile, atribuții conferite de prevederile art. 252, alin. (1), lit. c) din Codul Administrativ, acte materiale pentru care au fost reținute aspecte și indicii privind încălcarea regimului juridic al incompatibilităților, al conflictelor de interese în materie administrativă și a legislației în materie penală”, a mai transmis ANI.
Clotilde Armand ironică: ”Gata! M-au prins… Glumesc. Nu aveau ce”.
”Am citit astăzi comunicatul ANI, pot să vă spun că am respectat legea în cazul proiectului. Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție‟.
Avem o confirmare de la oficialii de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene care ne transmit că suntem eligibili. Înainte de a se face numirile în cadrul proiectului, a existat o verificare și autoritățile competente care ne-au transmis că totul este corect. Știți, nu facem nimic de capul nostru.
De asemenea, în cadrul lucrării ce face obiectul comunicatului am răspuns de fiecare data solicitărilor ANI și am depus un punct de vedere însoțit de documente justificative care arată legalitatea activităților pe care le-am desfășurat în calitate de primar al Sectorului 1 București. N-am primit nici un răspuns și mi-a fost refuzat de mai multe ori accesul la dosar.
Legea spune asta:
– art. 94 alin. 22 din Legea nr. 161/2003:
”nu se afla in situatie de incompatibilitate, in sensul prevederilor alin. (2), functionarul public care este desemnat prin act administrativ pentru a face parte din echipa de proiect finantat din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum si din imprumuturi externe contractate sau garantate de stat rambursabile sau nerambursabile […].”
Și asta:
art. 16 din Legea nr. 153/2017:
– (2) Indemnizatiile lunare ale presedintilor si vicepresedintilor consiliilor judetene si primarilor si viceprimarilor unitatilor administrativ-teritoriale care implementeaza proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile se majoreaza cu pana la 25%.
PS: Mă bucur că autoritățile sunt vigilente și că își fac treabă. Știam că unul dintre membrii PNL Sector 1 a făcut plângerea la ANI, într-o încercare disperată de hărțuire a mea. Nu avem nicio problemă ca Parchetul și Prefectul să verifice actele și le vom pune la dispoziție toate documentele pe care le vor solicita. Să vedeți acum cum intră în vrie aparatul de manipulare al PSD PNL și să țipe. Nu-i nimic. Mergem după ei. Nici un pas înapoi”, a scris progresista Clotilde Armand pe Facebook.
Clotilde Armand a anunțat presa hashtag că va face plângere penală împotriva inspectorului ANI care i-ar fi refuzat sistematic accesul la dosar. Mișcarea poate fi una de imagine, pentru electoratul USR, dar ar putea fi interpretată și ca o încercare de mutare a jocului pe ”teren propriu”.
Astfel, primarul ar putea spera, pe de o parte, că inspectorii ANI vor fi intimidați, pe de alta că ancheta procurorilor va dura ani de zile, la fel ca în cazul votului de la sectorul 1. Din păcate pentru Clotilde Armand, ANI a înaintat deja raportul, așa că inspectorii agenției nu mai pot fi descurajați de amenințarea cu procuratura, ca în cazul adversarilor politici au doamnei Armand.
Iar procedura de demitere se judecă îne contencios administrativ, la Curtea de Apel, cu recurs la Înalta Curte. De azi, Clotilde Armand are 15 zile să atace în contencios raportul ANI. Dacă nu o face, raportul devine efectiv iar prefectul trebuie să emită imediat ordinul de demitere, Armand pierzând funcția de primar. Dacă Armand contestă raportul, se judecă în contencios, iar o eventuală anchetă penală nu oprește speța civilă. Nici măcar o eventuală anchetare a unui abuz în serviciu nu oprește procedura pe contencios administrativ: dacă este respinsă contestația la raportul ANI, primarul e demis, iar cauza penală se judecă în continuare până la o soluție definitivă.
Experți de integritate consultați de DCNews au afirmat că legea este clară și nu suportă interpretări: primarul are incompatibilitate expres menționată și este conflict de interese administrativ și chiar penal să semnezi dispoziții de primar prin care te numești singur în funcții remunerate, să fii în același timp ales local și manager într-un proiect al primăriei.
Clotilde Armand susține că, înainte să-și atribuie ei însăși funcția de manager de proiect, a cerut puncte de vedere unor instituții abilitate care i-au confirmat că are voie să facă acest lucru. Punctele de vedere nu au valoare în instanță, spun experții consultați de DCNews, chiar instituțiile invocate precizând, într-un ”disclaimer”, ca acestea nu țin loc de decizii ale instanței, judecătorii fiind singurii care pot interpreta legea.
Clotilde Arman susține că raportul ANI e motivat politic:
”Bun. Acum că festivalul manipulării PSD și PNL al opiniei publice a început (din nou) o să vin cu câteva precizări, a scris Clotilde Armand pe Facebook. Vor mai urma și altele pe parcurs fiindcă puțină lume știe despre ce este vorba în sesizarea făcută de un membru PNL la ANI. Așadar: Pentru că este destul de tehnic subiectul am să încerc să-l descifrez cât mai simplu de înțeles. Sesizarea făcută de PNL împotriva mea spune așa: primarul sectorului 1 s-a numit manager de proiect și a încasat 3500 euro în 5 luni. Adică eu (primarul) n-am voie să fiu manager de proiect fiindcă m-am numit singur și mi-am semnat singur dispozițiile de numire. Nimic mai fals.
1. Însemnă că toți primarii din România care își semnează lunar pontajul sau care își măresc indemnizația sunt în conflict de interese;
2. Toate dispozițiile semnate de mine sunt verificate dacă sunt legale și ajung la prefect. Prefectul a spus că sunt legale;
3. Toate actele administrative trebuie să îndeplinească o serie de avize ale departamentelor: juridic, economic, resurse umane etc. Toate aceste avize și semnături sunt pe toate dispozițiile sesizate de ANI;4. Reprezentanții ministerului responsabil pentru proiectului sesizat de ANI spun într-un răspuns că eu sunt eligibilă (chiar dacă sunt primar). Obiectivul principal al proiectului făcut în parteneriat cu Direcția Generală Anticorupție este creşterea gradului de implementare a măsurilor referitoare la prevenirea corupţiei prin îmbunătăţirea, consolidarea şi dezvoltarea capacităţii administrative a Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti.
Ce înseamnă acest lucru:
– Realizăm procedura operațională privind managementul riscurilor de corupție și stabilirea măsurilor preventive anticorupție din cadrul Primăriei Sectorului 1
– Realizăm și implementăm un Registrul riscurilor de coruptie în cadrul administrației locale. – 60 de angajați din cadrul Primăria Sectorului 1 vor beneficia de cursuri de instruire în domeniul prevenirii corupției, transparenței, eticii și integrității.- Campanie de conștientizare privind riscul expunerii la faptele de corupție, promovată atât în rândul cetățenilor cât și al personalului din administrația publică locală.
Pentru toate astea am fost remunerată cu 3500 euro timp de 5 luni. Cu alte cuvinte, un membru PNL a sesizat ANI fiindcă vreau să nu se mai ia șpagă în Primăria Sectorului 1. Iar ANI îmi refuză accesul la dosar cu toate că l-am solicitat de mai multe ori. Iar conducerea PSD și PNL îmi solicită demisia acum pentru că nu mai pot fura în liniște la primăria noastră. Sincronizare perfectă. La fel ca în cazul Curtii de Conturi – care după ce au venit de vreo 3 ori la noi în control într-un an de zile n-a găsit nimic ilegal deși au ieșit să comunice public înainte să ne prezinte procesul verbal. Și uite așa folosim anumite instituții pe post de măciucă să lovim în cei incomozi politic. Însă nu-i nimic. Mergem mai departe. Depun plângere penală împotriva inspectorului ANI care a refuzat sistematic accesul la dosar. Așa, pentru că nu e nimeni mai presus de lege.
Daniel Tudorache, fostul primar al Sectorului 1, a avut o primă reacție după ce ANI a sesizat Parchetul de la lângă ÎCCJ cu privire la săvârșirea de către Clotilde Armand, actualul primar, a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane.
În exercitarea atribuțiilor de primar, respectiv în perioada februarie – august 2022, Clotilde Armand a semnat un număr de cinci dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine.
Daniel Tudorache spune că se aștepta încă de la început ca Armand să încalce legea în acest mod. „A luat banii, e adevărat”, a spus el.
”Din punctul meu de vedere, ceea ce a făcut Clotilde Armand e ca un flagrant, nu are cum să se mai acopere. A luat banii, e adevărat, știam din luna februarie că va face acest lucru. De atunci am știut că se află în posibilitatea de a fi într-un conflict de interese și incompatibilitate. Am lăsat să treacă două-trei luni să încaseze banii și apoi am făcut solicitarea către ANI. E ca un flagrant, nu mai are cum să dea înapoi. Sectorul 1 este o subdiviziune a unității administrativ-teritoriale. E ca la flagrant, am prins-o cu banii în mână. Poate să spună ce vrea ea de acum încolo. Totul e bătut în cuie. Am făcut solicitare către ANI, am înțeles că a făcut și PNL, a făcut și PSD. E adevărat, nu a luat 30%, a luat 75%, deci 25+50%, în total 75% din salariul primarului. Sunt bani europeni. Problema e ce o face doamna Kovesi, care era susținătoarea doamnei Armand.
Să vedem ce face prefectul. Trebuia să o suspende de mai mult timp. Bănuiesc că în perioada următoare prefectul va lua niște decizii. Nu e niciun șantaj. E ca la flagrant. A încasat bani. Nu putea să fie și manager de proiect și să te și controlezi. E un abuz”, a declarat Daniel Tudorache.
