Acasă Infrastructură Moment istoric pentru infrastructura rutieră din România, s-a deschis complet A0 Sud, între Curtea de Argeș și Constanța se merge pe autostradă

Moment istoric pentru infrastructura rutieră din România, s-a deschis complet A0 Sud, între Curtea de Argeș și Constanța se merge pe autostradă

0
0
34

Moment istoric pentru infrastructura rutieră din România, s-a deschis complet A0 Sud, între Curtea de Argeș și Constanța se merge pe autostradă.

Moment istoric pentru drumurile din România. S-a deschis complet A0 Sud. Între Curtea de Argeș și Constanța se merge pe autostradă.

Capitala va putea fi ocolită, începând de luni după amiază, integral pe o șosea de mare viteză. La ora 17.00 s-a deschis circulația pe ultimii 18 kilometri ai A0, între Joița și Bragadiru. Șoferii vor putea ocoli, în sfârșit, Bucureștiul pe un drum modern, rapid și sigur, eliberând centura de traficul de tranzit pe care va rămâne doar cel local.

Circulaţia pe autostrada A0 Sud s-a deschis luni, la ora 17:00, iar astfel Bucureştiul poate fi ocolit prin partea sudică pe autostradă, făcându-se astfel şi legătura de la autostrada A1 la autostrada A2 fără să mai fie nevoie de Şoseaua de Centură a Capitalei.

Tronsonul de aproape 18 kilometri din lotul 3 era ultimul neterminat din cele trei care alcătuiesc partea sudică a Autostrăzii A0.

Autostrada A0 Centura Bucuresti are o lungime de 100,7 kilometri şi este împărţită în trei loturi sudice şi patru nordice. Partea de sud are 50,9 kilometri, iar partea de nord are 49,8 kilometri.

Ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban, a anunţat luni deschiderea traficului pe ultimii 18 km ai semi-inelului sudic al Autostrăzii A0, care reduce considerabil timpii şi costurile de transport pentru operatorii economici, contribuie la fluidizarea traficului în zona Capitalei şi aduce un beneficiu direct asupra mediului prin scăderea emisiilor generate de ambuteiaje şi rute ocolitoare.

”Astăzi, este un moment important pentru infrastructura din România, pentru transportul din ţara noastră, dar şi pentru descongestionarea traficului din Bucureşti. Deschidem circulaţia pe ultimii 18 km ai semi-inelului sudic al Autostrăzii A0, completând cei 51 km care înconjoară Capitala pe partea de sud”, a transmis, luni, ministrul Transporturilor, într-o postare pe Facebook.

Potrivit acestuia, astfel, ”drumul dintre Constanţa şi Curtea de Argeş se parcurge integral pe autostradă – aproape 395 de kilometri neîntrerupţi pe traseul A2-A0-A1”.

Ciprian Şerban a precizat că peste câteva săptămâni, odată cu conectarea DEx12 Craiova–Piteşti la A1, se va putea merge de la Craiova la Constanţa pe 474 de kilometri de autostradă continuă.

”Deschiderea acestui tronson are o importanţă strategică majoră: reduce considerabil timpii şi costurile de transport pentru operatorii economici, contribuie la fluidizarea traficului în zona Capitalei şi aduce un beneficiu direct asupra mediului prin scăderea emisiilor generate de ambuteiaje şi rute ocolitoare”, a mai transmis ministrul Transporturilor.

Acesta se referă la proiectele importante pentru perioada următoare: ”Privim însă mai departe: pe cele trei loturi ale A0 Nord se lucrează în ritm susţinut, cu termene clare, iar modernizarea Centurii Bucureşti şi proiectele celor zece drumuri radiale vor întregi infrastructura orbitală a Capitalei. Aceste investiţii vor lega mai rapid provinciile istorice, vor susţine exporturile şi vor reduce presiunea traficului urban”.

Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud şi 2,5 km din Centura de Nord, despărţite de autostrada A1 spre Piteşti, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.

Proiectul mai include patru poduri, şase pasaje (overpass-uri), nouă pasaje pe autostradă, 46 de podeţe, două parcări de scurtă durată şi două zone de servicii, având o valoare de peste 800 de milioane de lei, proveniți, în mare parte, din fonduri europene.

Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu s-a aflat pe șantierul A0 Sud, la jumătatea lunii mai, ocazie cu care a declarat: ”Este un lot la care ţin foarte mult, acest lot care închide, de fapt, semicercul sudic al autostrăzii A0. (…) Sunt extrem de importanţi pentru bucureşteni aceşti (…) kilometri, sunt extrem de importanţi pentru cei care vin dinspre Piteşti pe A1, nu vor mai intra în Bucureşti, vor ocoli în regim de autostradă Bucureştiul, mergând spre Constanţa”, a afirmat ministrul Transporturilor.

Întrebat, pe 13 mai 2025, de ce s-au întârziat lucrările pe acest lot, directorul CNAIR a răspuns: ”Termenul contractual este decembrie 2023. În momentul de faţă există revendicări ale antreprenorului pentru extensie de timp. Unele au fost respinse de către noi, pe altele suntem în analiză, dacă sunt justificări care stau în picioare noi vom proceda la prelungirea termnului, dar o întârziere de doi ani este greu a fi atinsă”.

Autostrada care înconjoară Capitala are 100 de kilometri și va fi gata spre toamna lui 2026, lucrându-se încă la segmentul dintre Joița și Corbeanca, contractat de către o companie italiană.

Întregul segment din A0 Sud, de aproximativ 51 de kilometri, se află încă în faza de construcție. Segmentul de șosea dintre DN3 și A2, pe care lucrează un constructor român, ar putea fi inaugurat toamna aceasta, promit autoritățile, deși termenul contractual de finalizare este prevăzut pentru 2026, anunță Digi24.

Tot anul viitor ar putea fi dat în folosință și segmentul dintre DN2 și DN3, pe care lucrează un constructor din China, deși termenul de încheiere al construcției acestei porțiuni de șosea este noiembrie 2025.

În partea de nord a fost deschis lotul DN1-DN2 (complet în 2024), iar lotul DN2-DN3 a fost inaugurat parţial. Mai sunt în lucru loturile DJ601-DN1, cu termen în 2026, şi DN3-A2, cu termen în 2025.

”Deschidem astăzi ultimii 18 km din semiinelul sudic al A0, cu o lungime totală de 51 km. Practic, vom putea circula de la Curtea de Argeș la Constanța doar pe autostradă, pe o distanță de 395 km. Avem în vedere pentru luna iulie, jumătatea lunii iulie, finalizarea lucrărilor pentru conexiunea DEx 12, Drumul Expres 12 Craiova – Pitești cu A1. În aceste condiții, vom putea circula de la Constanța la Craiova pe o distanță totală de 474 de km în regim de autostradă”, a declarat luni ministrul Transporturilor Ciprian Șerban.

Lotul 3 al A0 Sud trebuia finalizat în decembrie 2023 și vor fi aplicate penalizări de întârziere.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

După cinci ani de lucrări, Bucureștiul va putea fi ocolit complet pe autostradă, lotul 3 din A0 Sud, gata de deschidere, Drulă își arogă merite necuvenite

Facebook 130 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email După cinci ani de lucrări, Bucureș…