Acasă Infrastructură Ultimului tronson al Drumului Expres Craiova-Pitești, ”o etapă esențială pentru infrastructura rutieră a României”, a fost deschis circulației

Ultimului tronson al Drumului Expres Craiova-Pitești, ”o etapă esențială pentru infrastructura rutieră a României”, a fost deschis circulației

0
0
23

Ultimului tronson al Drumului Expres Craiova-Pitești, ”o etapă esențială pentru infrastructura rutieră a României”, a fost deschis circulației.

Moment istoric. A fost deschisă circulația pe ultimii 12 kilometri de pe Drumul Expres Craiova – Pitești. Șoferii pot circula neîntrerupt în regim de drum de mare viteză de la Craiova la Constanța pe aproape 470 de kilometri.

A fost deschisă circulația pe ultimii 12 km aferenți Tronsonului 4 Colonești – Pitești al Drumului Expres Craiova – Pitești, construit de UMB, anunță ministrul Transporturilor și șeful CNAIR.

”Astăzi marcăm o etapă esențială pentru infrastructura rutieră a României, drumul expres Craiova – Pitești (DEx12) este complet finalizat și operațional! Odată cu recepționarea ultimului sector al tronsonului 4, în lungime de aproximativ 13 km, întreaga legătură rutieră de mare viteză dintre Craiova și Autostrada A1 este funcțională. Acest lucru permite, în premieră, circulația neîntreruptă pe un traseu de aproximativ 470 km de drum rapid: Craiova – Pitești – București (A1) – Autostrada de Centură a Capitalei Sud (A0) – Constanța (A2)”, a transmis ministrul Ciprian Șerban.

Construcția primului drum expres din România a costat 3, 1 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Fonduri europene nerambursabile (POIM și PT), a amintit șeful CNAIR Cristian Pistol.

Deschiderea circulației pe ultimii 12 km aferenți Tronsonului 4: Colonești – Pitești al Drumului Expres Craiova-Pitești a avut loc joi, 31 iulie, la ora 16, a anunțat secretarul de stat în ministerul transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

“Acest nou segment asigură continuitatea la nivel de drum de mare viteză între Craiova și Constanța, via A0 pe semi-inelul sudic, pe o distanță totală de 470 de km, fiind cel mai lung traseu aflat în circulație. Reamintim că la sfârșitul anului trecut am dat în trafic parțial aproximativ 20 km din cei 32 km aferenți Tronsonului 4, cuprinși între Colonești și nodul rutier Albota.”, a mai spus secretarul de stat.

În urmă cu două săptămâni, directorul general al CNAIR Cristian Pistol spunea că ultimii 12 kilometri de pe Drumul Expres Craiova – Pitești se vor deschide circulației până la finalul acestei luni.

Valoarea întregului contract a fost de peste 439 milioane lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

Contractul a fost semnat în 17.08.2021 cu UMB, are ordin de începere emis în 15.11.2021 și prevede 12 luni de proiectare și 24 de execuție. În termenul inițial de finalizare, noiembrie 2024, a fost dată în trafic doar secțiunea dintre Colonești și Albota, vreo 19,5 km.

Asociația Pro Infrastructură a anunțat încă de ieri dimineață că deschiderea ar urma să aibă loc joi, 31 iulie și a precizat:

“Să dăm uitării întârzierea de 8 luni a sectorului restant, cu mult-înjuratele cozi kilometrice aferente, și promisiunile ratate ale fost-ministrului Grindeanu, ale oficialilor CNAIR cât și ale antreprenorului UMB care anul trecut au spus la unison de nenumărate ori că tot tronsonul va fi dat în circulație în 2024.Să rămână în locul lor noul record: cel mai lung traseu pe care îl putem face momentan în România exclusiv pe autostradă și drum expres, aproape 470 km de la ieșirea din Craiova a expresului și până în capătul de nord al Autostrăzii A4 la Ovidiu, la câțiva kilometri de plajă. Rețeaua de drumuri rapide și sigure mai primește un oraș major: Craiova. Zestrea României ajunge la puțin peste 55 km deschiși până acum în 2025 dintr-un total de 1325 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare în toată țara.”.

Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a transmis, joi, că prin finalizarea și darea în folosință a ultimului tronson din drumul expres Craiova-Pitești (DEx 12) s-a marcat ”o etapă esențială pentru infrastructura rutieră a României”, informează Agerpres.

Ministrul a fost prezent, înainte de deschiderea circulației, în zona conexiunii dintre DEx 12 și autostrada A1, în zona localității Oarja din județul Argeș. El a fost însoțit de mai multe oficialități locale, printre care președintele Consiliului Județean Argeș, Ion Mînzînă și primarul municipiului Craiova, Lia Olguța Vasilescu.

”Odată cu recepționarea ultimului sector al tronsonului 4, în lungime de aproximativ 13 km, întreaga legătură rutieră de mare viteză dintre Craiova și Autostrada A1 este funcțională. Acest lucru permite, în premieră, circulația neîntreruptă pe un traseu de aproximativ 470 km de drum rapid: Craiova – Pitești – București (A1) – Autostrada de Centură a Capitalei Sud (A0) – Constanța (A2)”, a transmis Ciprian Șerban pe Facebook.

El a adăugat că operaționalizarea ultimului tronson din drumul expres aduce o serie de beneficii concrete ‘prin reducerea semnificativă a timpilor de deplasare, creșterea siguranței rutiere, facilitarea transportului de mărfuri și pasageri, precum și îmbunătățirea conexiunii dintre centrul industrial Craiova și Portul Constanța’.

Președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă, a reamintit că se are în vedere și conectarea orașului Mioveni, un alt important centru al industriei auto, cu sistemul național de drumuri de mare viteză.

”De curând a fost inaugurat și tronsonul Pitești – Curtea de Argeș din autostrada spre Sibiu, iar acum am legat drumul expres Pitești – Craiova de autostrada spre București. Avem la Consiliul Județean Argeș un alt proiect important, cel al drumului expres Pitești – Mioveni. Am avizat documentația pentru acest proiect care va însemna enorm pentru dezvoltarea industriei auto din Argeș și din Dolj”, a declarat Mînzînă, citat într-un comunicat al PSD Argeș.

”Craiova – București a devenit un drum de o ora și 45 de minute, de azi! Ne concentrăm acum pe construcția Drumului Expres Craiova – Lugoj. Tronsonul Craiova Filiași are deja SF finalizat și e în procedură de achiziție proiectarea și construcția”, a scris pe Facebook și Lia Olguța Vasilescu.

DEX 12, al cărui ultim tronson de aproximativ 13 kilometri a fost deschis circulației joi, are o lungime totală de 121,1 kilometri, 107 structuri (poduri, pasaje) și 10 noduri rutiere. Valoarea investiției este de 3,1 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile (POIM și Programul Transport 2021-2027).

Fostul ministru al Transporturilor, liderul interimar al PSD Sorin Grindeanu, a anunţat că, de joi se circulă în regim de drum de mare viteză între Craiova şi Constanţa.

”De astăzi se circulă în regim de drum de mare viteză între Craiova şi Constanţa!”, anunţă fostul ministru al Transporturilor.

Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, a afirmat, într-o postare pe Facebook, că ultimii 12 km aferenți Tronsonului 4: Colonești – Pitești al Drumului Expres Craiova -Pitești asigură ”continuitatea la nivel de drum de mare viteză între Craiova și Constanța, via A0 pe semi-inelul sudic, pe o distanță totală de 470 de km, fiind cel mai lung traseu aflat în circulație”.

Încarcă mai mult
Load More In Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vezi Și

Moment istoric pentru infrastructura rutieră din România, s-a deschis complet A0 Sud, între Curtea de Argeș și Constanța se merge pe autostradă

Facebook 102 X (Twitter) WhatsApp Telegram Reddit Email Moment istoric pentru infrastructu…